Långhelg med jobb och kalas

Jag jobbade ju bara måndag och tisdag denna vecka och jag är hemma på måndag, så för mig är det verkligen en lååååång helg :) nästan en vecka!
Vi har för en gång skull inte haft jättemycket inbokat och det är skönt när man kan planera lite allteftersom...

I torsdags var det ju bröllopsdag som jag skrev om, och i fredags erbjöd vi våra vänner en muta.
Mot att de kom och hjälpte oss med muren bjöd vi på middag. Anders, Jens, Oskar och Johan arbetade ute med muren från klockan 12 till klockan 18 (med paus för fika och värskeintag) och de fick mycket gjort.
Jag, Susanne, Malin, Vendy och barnen (Stella, Sixten och Ally) var inne och läste skvallerblaskor och myste. 
Jag gjorde en gräddtårta som blev mycket uppskattad.
Samt att jag gjorde mina baconburgare. De blev superpoppis och jag ska vän de till att skriva ut receptet från hjärnan till bloggen nån gång men jag väntar tills jag får en fin bild på en tror jag ;)

Klockan 21:30 stupade vi i säng och blev väckta flera gånger i natt av Stella som inte var riktigt tillfreds med nånting. Tillslut fick hon sova hos oss och då vet vi ju hur bra sömnkvalitet det blir... 
Jag gick upp med henne halv sju och kollade på tv i soffan. När jag la mig ner lade Stella filten över mig och sa "mamma tött, lite fö tiiiidit" 
Älskade unge <3 

Idag ösregnade det så vi har sorterat saker på övervåningen. Planen är att stå på loppis snart och vi verkar få ihop en hel del. För mig känns det oerhört befriande att rensa ut massa saker som vi inte använder, och det känns tusen gånger bättre att sälja billigt och ge mig själv ett bidrag till något kul, än att bara slänga och bidra till sop-berget.

Jag gjorde också ett kort till Stella W (kompisens/grannens dotter) som firade tvåårsdag idag :) 

Och därmed stundade barnkalas klockan tre :)

Med tårta i magen och skavsår i öronen (ja man får ju det med femsockerhöga ungar i samma rum) åkte vi vidare.
Vi var bjudna på tjejkväll hos Vendy eftersom killarna är hos Marcus på ölprovning ikväll.

Det var hur trevligt som helst och det var kul att vi äntligen var allihopa!
Jag, Stella, Vendy, Ally, Susanne, Hanna, Isabelle och Emelie samt Emelies kompis Jessica :)
Jag har gärna stannat mycket längre, men tyvärr blev Stella väldigt trött och var ganska tydlig med att hon ville åka hem och inte somna där trots att hon fått både pyjamas och välling.
Hon sa upprepade gånger "åka hem" och "åka vita bilen" och tillslut gick hon runt till tjejerna och sa "hejdå jag hem vita bilen" 
Alltså de är klart det är supersynd att hon var för trött ikväll och vägrade sova där, men jag älskar att hon pratar så mycket :) <3 Bättre såhär än förr när man inte förstod vad som var fel.

Hon somnade i bilen och jag bar upp henne till hennes säng. Inte ett pip. Hoppas det håller sig såhär inatt :)

Så nu har jag svidat om till mjukisar och ska poppa mig lite popcorn, ta en kopp gott te och kolla på film medan jag väntar på att Anders ska komma hem från ölprovningen alldeles för sent ;)

Ha en finfin kväll sötingar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback