Regnig söndag på Ikea och slutspurt!

Denna vecka är sista innan årets sommarsemester för både mig och Anders (och Stella såklart) :)
Det blir en spurt i mål, Sanna mina ord.

Efter midsommarfirande och lite hemmafix var det dags för storhandling. Det är Perfekt att storhandla på midsommardagen, inte en kotte i affären :)
Sen var jag och Stella på lekplatsen bl a medan Anders grävde grävskopa här hemma.

Igår regnade det och jag kände genast att det skulle bli en lång och rastlös dag om vi stannade hemma så jag tog med mig Stella och åkte till Ikea. Det gjorde även resten av Sveriges befolkning.
Ikea öppnade tio. Kvart över var vi framme och det var smockfullt på parkeringen. Vi fick stå still och vänta med bilen för att någon skulle åka.

När vi väl tagit oss in i varuhuset kan ni ju tänka er... Även om vi hade valt att vända så hade det inte gått. Man förs liksom med av strömmen.
Jag tänkte flera gånger "måtte inte Stella springa iväg i detta vimlet" för då skulle jag inte hitta henne igen. Men jag tog henne åt sidan och förklarade hur det var och hon höll sig vid och i mig hela tiden sen :) Mammas älskade lilla tjej! 
Enda gången hon inte ville följa med mig var när vi passerade barnavdelningen där de byggt upp som ett litet lekland. Men "vad gör det" tänkte jag. Vi hade ju inte direkt bråttom. Så det fick bli att vi lekte där i en 30-40 minuter :)


Sen var det mat och Stella var SÅ trött. Och självklart var det också världens lägsta kö till dom där obligatoriska köttbullarna. 

Men trots allt höll sig Stella glad och duktig och set var tur det. Jag tror vi hjälpte varandra, hon och jag, att hålla humöret uppe :)

Det var slut på barnstolar också så vi satte oss vid ett bord på vanliga stolar. 


Vi hamnade bredvid två damer som genast började prata med oss. De var mor och dotter (ca 75 & 50 år) och ni kan tänka er hur glad jag blev över att se att de fortfarande åkte till Ikea ihop. Stella fick beröm och var mäkta stolt. Och jag också när jag satt där lugnt och åt lunch med min dotter medan vi spanade på trotsiga barn och trötta föräldrar. Jodå, vi får allt vår beskärda del av trots jag och Anders, men det gjorde mig så glad att det blev en lyckad dag på Ikea :)

När jag kom hem bytte jag gardiner och soffkuddar :) Stella hejade på. 
Sen kom Malin, Sixten och Johan en stund och vi kalasade på bigarråer. Sen gick vi ut och lekte en stund och träffade Anders. Till sist så lagade jag middag till Stella som fick äta lite innan oss och diskade upp och ställde iordning dagens shopping. 
Sen var kom Anders äntligen in och hela familjen duschade (inte samtidigt alltså, det skulle nog bli lite trångt).

Behöver jag ens berätta att jag knappt kunde röra mig på kvällen? Min svanskota strejkade till 100% och jag haltade som en trasig pingvin. Nog är nog. Jag intog soffan och gav Stella välling.

Sen på kvällen, när Stella sov så gjorde Anders natchotallrik till oss. Jag njöt till fullo kan jag lova!
Sen sov jag som en stock!

Och så kommande slutspurten då... 

Visserligen är jag hemma idag men jag har gjort en hel del och har en hel del att göra. "Tur" att jag har så ont i ryggen att jag inte kan göra allt jag vill. Annars hade jag inte vilat nåt alls idag...

Imorgon bär det av på tjänsteresa för mig. Det blir franska Lyon jag gästar för att besöka en kosmetika-fabrik. En leverantör till oss. En av mina största faktiskt :) Det ska bli kul och intressant.

Natten till torsdag kommer jag hem och på torsdag morgon har jag möte på jobbet. Sen är det avtackning för chefen, en rad avslutningsmöten och en hel del pappersarbete att göra. 

Men sen mina vänner... Sen är det semester :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback