Höstblåsor och ultraljud

Hej finisar!

Söndag, måndag, tisdag och onsdag har lyckats passera. 

I söndags gick jag lite som i dvala hela dagen men tog mig iväg och handlade fikabröd etc. Sen sov jag medan Stella sov i typ två timmar och sen när vi vaknade var solen samt farmor och farfar här :)
Anders och farfar byggde mur och jag och Stella satte oss hos farmor i utesoffan. Jag gjorde en kanna kaffe och så mumsade vi kolalängd. Tyvärr fick Stella inte i sig någonting, inte ens vaniljmunken jag hade köpt till henne. Det fick bli som det blev.

Till middag gjorde svärmor lasagne medan jag fixade tvätten och Stella hjälpte männen med muren. Tyvärr kunde inte Stella äta det heller utan efter många om och men och en spruta Ipren kom jag på att göra ägg vilket gick bra, så stackarn proppa i sig 6st ägg och ville ha mera sen, men då fick hon välling istället.

Vi fick sova noll och ingenting den natten. Inte ens som bebis var hon så. Stackarn hade ju hur ont som helst!
Stella kunde ju inte gå till dagis så det fick bli till att gästa farmor och farfar medan jag och Anders var på.... ULTRALJUD! :)
Japp, jag är gravid i vecka 18! ;)
5 november är vårt flickebarn beräknat att titta ut <3
Titut!
 
Sen avslutade vi måndagen hemma hos oss med murbygge och middag. Stella blev galen när set var dags att äta. Hon var så hungrig men allt gjorde ont. Tillslut fick vi i henne Ipren, sen två ägg och sen (efter en stund) åt hon en stor tallrik ris, två ägg till, två muggar mjölk och ett glas saft! 
ÄNTLIGEN!!!
Även natten blev bättre.

Igår mådde Stella bättre men fick vara hos farmor och farfar ändå. 
Idag var det dags dagiskalas med sommaravslutning på Stellas dagis. Därför var vi fyra familjer som la ihop till en liten present till varje "fröken" eller pedagog som det heter ;) De fick varsitt cellofanpaket med en flaska äppelmust, en fin påse små syltkakor och en påse gulliga chokladpraliner. Allt från stenungsbageriet :)
Så för att komplettera gjorde jag varsin tag (adresslapp) till dem igår.
Framsida
Baksida
Närbild framsida :)

Så idag var det dags för dagiskalas och eftersom Stella mått bra igår och sovit nästan hela natten fick hon gå till dagis redan på morgonen :) hon var överlycklig <3

Klockan fyra började kalaset så det blev till att sluta tidigare från jobbet. Jg körde förbi affären på vägen till kalaset och köpte tapas, nybakt bröd, juice och färska hallon för oss att picknicka på :)
Vår filt placerade vi ihop med grannarna och hade en riktigt mysig picknick :)
Sen bjöd förskolan på kaffe, kaka och tårta också, så middag blir det inte mycket av idag ;)

Pedagogerna blev jätteglada för sina presenter :)
Vi tre! <3
Jag och Malin :)
Stella och Sixten
Stella och Stella ;)

Med detta säger jag Godkväll. Imorgon stundar torsdag med ett fullspäckat jobbschema som verkligen inte är att leka med. 
Tur att man laddat energidepåerna med må-bra-saker idag ;)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Så himla roligt med liten lillasyster i november! Stort grattis!! Kramar!! 😘❤️

2014-06-05 @ 21:14:24
URL: http://konttaskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback