Minisemester med familjen

Idag checkade vi in på Vildmarkshotellet och Kolmården. "Bara" vi tre och det är helt perfekt. Vi brukar oftast göra sånt här ihop med vänner men nu känns det så otroligt bra att åka iväg bara vi och njuta av varandras sällskap.

Vi kom fram lagom till lunch och startade med det.


Sen bar det raka vägen ut i vildmarken med allt från safari-linbana till delfinshow. 
Svartvit Vari (eller enligt Stella en "panda-apa". Det är min tjej det)


Vad säger apan? "Oh oh oh ih ih ih ah ah ah"


Chimpansgäng


Gos i kön till linbana och safari


Vi fick åka giraff-vagnen :)


Giraff (eller "karaff" om man frågar Stella)


Vincent eller vad de nu heter.


Inhemska kolonien, älgar och rådjur mm :)

Tyvärr sitter Anders på bilderna från delfinshowen (och hans wi-fi funkar inte) men det var nog bland det mäktigaste jag sett!!! Jösses!!! Och Stella var som helt imponerad hon också, skrattade och tittade och applåderade hela showen :)

Vi är väldans imponerade av parken (det är dock inte min svanskota...  Vilken jeddra väg! Sån uppförsbacke har jag nog aldrig varit med om förut!!!!) och ser fram emot dag två i den imorgon.

Det började ösregna vid ett tillfälle men då köpte jag en regnponcho, Anders tog paraplyt och Stella satt tryggt i sin vagn med genomskinligt regnskydd. Mysigt värre :)

Väl tillbaka gick vi och åt middag. Vi blev väldigt nöjda. Anders med sin lammrostbiff, jag med min 8-timmars karré och Stella med sin pannkaka- och köttbullebuffé ;)



Efter middagen kollade Stella på litebarnbio och sen gick vi till SPAt.
Ett äventyrsbad med strömstråk, vattenfall, hög ljudvolym, utomhuspool mm. Samt en spa-avdelning med behandlingar, relax-stolar, lugn musik, sim-bassäng samt yacuzzi. Vi testade i stort sett allt.
Klockan halv tio, tio någonting bestämde vi oss för att ge upp och gick till rummet vårt. Där blev det duschar och ombyte och en liten vällingmysstund innan John blund hittade oss. Eller ja... Åtminstone Stella och Anders... Jag är ju uppenbarligen lite vaken ännu ;)
Hotellsängsmys a la småbarnsförälder ;)

Nä nu ska jag sova också. Imorgon är det ju hotellfrukost klockan 07 ;)

Kolmårdskramar!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback