Swissshhh!

Så har en "hel arbetsvecka" passerats. Snabbt gick det, snabbare än vanligt den här veckan. På gott och ont. Det är galet mycket att göra, för mycket, men mest roliga saker, så man tar gärna på sig mycket... Ja ni förstår säkert cirkeln.

I tisdags var jag i alla fall hemma och det var verkligen en mysig dag på många sätt. Anders och Stella var båda hemma så det vart kvalitetstid på hög nivå.
Vi startade dagen med att gå ut i skogen här efter frukost och leta efter svamp. Vi hittade faktiskt typ 2,5 liter.


Sen när vi kom in var vi jättehungriga så jag gjorde spaghetti carbonara till oss.

Efter lunch sov ju Stella i vanlig ordning och jag fick då ett infall att göra om vardagsrummet lite.
Vi har haft knalltokgrön som accentfärg sen vi köpte soffan (1,5 år sen) men jag har länge varit sugen på lavendel/rosa, så nu tog jag tag i saken och gjorde om lite.

Först fixade jag gardinerna och lade dit en pläd och bytte ljus i fönstret. Sen tog jag med mig Stella och åkte och handlade och passade på att köpa ett kuddfodral och en söt bricka där jag placerade ett antal doftljus i sköna kulörer. Det lilla räckte för att skapa lite ny myskänsla :)

Före:

Efter:

Jag blev nöjd!
Tack syster för dessa vackra doftljus vi fått av dig <3

När vi var och handla hittade jag torskrygg till pangpris så till middag blev det "mandelfisk" med bulgur och broccoli. En gammal kär rätt som jag inte ätit på länge men definitivt lär göra oftare nu. Så himla gott ju! 

(Tyvärr ingen jättefröjd för ögat men väldigt gott)

Sen har det som sagt mest varit arbete som gäller. Har varit så trött på kvällen att jag somnat i soffan varje kväll. Utom ikväll. Kors i taget ;)

Idag har jag i alla fall fredag på en torsdag. Det firades genom att jag gjorde goda mysmackor till middag.
En macka var a la äggröra med lök och bacon, samt två var med smörstekta trattareller <3
Nomnomnom ;)

Imorgon hoppas jag på att min frisör och väninna ska ha tid att ta sig an mig. Håret har blivit så långt att jag måste lägga det ner, haha!

 Sen är planen att scrappa en hel del i helgen också. Det får ersätta mitt planerade men inställda besök till Sörens fest i Göteborg.

Nu ska jag få hårbottenmassage av min fina man :)

Kram och gokväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback