Gräsänka med mystid

Ja i helgen var Anders på grabbresa så jag och Stella var ensamma hemm. 
Det gick jättebra och hon sov hela nätterna, men man blir väldans trött av att underhålla en ibland trotsig men oftast charmig 1,5 årig flicka. Hon har liksom väldigt mycket mer energi än jag! Haha!

Men jag tror vi klarade det bra.

På fredagen bjöd vi svärmor/farmor på Mc Donalds. Det var mysigt och kul, och den kvällen sa bara swish!



På lördagen hade vi kvalitetstid med såväl svärisarna som kom på fika, och hade med en fin dockstol till Stella, som JAXTEN som bjöd på eftermiddagskaffe. Vi gick även ut i skogen tillsammans, vi och JAXTEN, och letade svamp. Jag hittade kanske 1,5-2dl, så jag torkade dem.





På söndagen startade vi med att träffa svärisarna och svägis med Stellakusinerna ET och ET2 på lek- och buslandet! Det var verkligen fest!
Tjejerna, Stella och ET alltså, lekte precis hela tiden. De tjöt av skratt och blickarna lyste av lycka!
Enda gången de var stilla var när svärisarna bjöd på pannkakslunch, när jag köpte in chokladbollar och Festis, och när svägis köpte in mjukglass.
Tjejerna åt, skrattade och njöt :)




 
När vi kom hem igen vilade vi lite, för vi var trötta båda två, och sen gick vi ut i skogen jag och Stella. Där hittade vi blåbär som Stella mumsade i sig med gott humör


När det var dags för middag ville jag avsluta på nåt kul sätt, så vi åkte på pizzerian och hade Mor- och dottermys över en cappricciosa :)
Med extra oliver för Stellas skull såklart ;)



Sen var vi båda väldigt trötta så vi åkte hem och Stella somnade tio minuter innan Anders äntligen kom hem :/ ;)

Han hade haft det bra och jag fick en underbar knallrosa hoodie-tröja av honom från abercrombie and fitch, som jag aldrig kunnat med att köpa själv men som jag verkligen tokgillar!!!!
Tack min fina hubby!!!!

Så, summerat vill jag säga att denna helgen var jättemysig och rolig. Jag vågar hävda att man kan ha mor- och dottermys redan vid en ringa ålder av 1 år, och att lek- och buslandet är en perfekt sysselsättning för småbarn(sföräldrar) en höstsöndag ;)

Kram på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback