Träningsvärk och raw food

Nu tror ni väl att detta blivit en hälsoblogg, men näe, haha, det ska vi väl inte påstå ;)
Men att jag tränar och tänker på vad jag äter, det gör jag ju faktiskt oavsett vad detta är för blogg. 
(Och jag klär på mig varje dag utan att publicera dagens kläder osv)
Men just idag har jag en otroligt skön träningsvärk i magen och vingarna och ja, jag är liksom peppad!

Cross fit tävlingen i lördags satte sina spår. Jag kände det där träningssuget som jag letat efter ett tag nu. Jag har letat på olika sätt. Genom att power-walka, genom att löpa, genom att strunta i allt och genom att räkna varenda kalori. Det jag behövde var ju så klart att se min gamla vän in action. Min träningsinspiratör, ja sanna mina ord. 
Han har en form jag aldrig kommer nå en bråkdel av, men det är inte det viktiga i sammanhanget. Det viktiga är att se någon, som kan ta ut sig så man nästan spyr, men sen ändå går på de igen och gör 30 kettelbellswing med massa kilon utan att se trött ut!!!
Det, mina vänner, det inspirerar!

Jag hade en tid i mitt liv då denne inspiratör, min kära vän, peppade mig med träningen. Det var en rolig tid. Jag och Ida tränade ihop och jag var i mitt livs bästa form (muskelmässigt). Jag tränade 4-6ggr/vecka och jag minns att när jag då för tiden blev trött i musklerna kändes det segare, sen ännu segare, och sen ännnnu segare... Tills man "gav upp". Helt slut och fullständigt utmattad.
Till skillnad från nu. Nu kan jag göra några armhävningar och sen viker sig armarna. Viljestyrkan vinner inte. Jag försöker med några till men armarna är som spaghetti. Bom stopp. Jag är inte ens trött men musklerna är slut. Oerhört frustrerande. 
Hur kunde det gå såhär?

Jag svek mig själv på sätt och vis, men jag vet också att jag har gjort så mycket i mitt liv de senaste åren att en träningsprioritering hade inneburit att jag skulle vara tvungen att välja bort något annat. Och jag vill inte välja bort något <3

Min man säger alltid att man avsäger sig rätten att klaga om man får chansen att göra ett val och gör det. Då får man liksom gilla det man valde.
Jag får väl försöka se det så även om det är lite svårt just nu, när jag önskar att jag fortfarande var sjukt vältränad.

Men nu har jag ju som ni vet (för ett tag sen) satt fart igen.
När folk frågar om jag tränar skrattar jag lite, för jämfört med förr så är detta typ ingenting. Men nu är det såhär i alla fall.

Igår körde jag mitt "pass" och jag har bara tre dagar kvar på detta nu, sen ska det stegras vilket känns svårt men kul. 

Idag gjorde jag mandelmjölk och sen gjorde jag också ett eget påhitt. 
Raw-bollar. Eller RåBollar på svenska då ;)
Det blev fantastiskt gott och så snart jag bloggar klart tänker jag ta mig en boll cv ett glas iskall mandelmjölk.
Gott!

Gokväll!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback