Stellas första picknick!

Ja nästan i alla fall. Vi har ju ätit på gräsmattan innan. Men detta var första gången med mackor och varm choklad, och som vi faktiskt tog oss iväg en liten bit :)

Medan Stella sov i söndags så hann jag en hel del. Först var jag och storhandlade (började innan hon somnat såklart) sen gjorde jag pannkakor som jag och Anders åt till sen lunch, och sen fick jag ett otroligt sug efter att ge nig ut i höstsolen.

Jag gjorde iordning ostmackor och varm oboy. Ställde det på köksbänken. Jag la också ner några mini marshmallows i en burk och lade fram tre clementiner.

Sen gick jag upp och väckte Stella som först var lite seg. Men när jag sa att vi skulle gå till lekplatsen fick hon fart :)

Vi tog fram hennes lilla ryggsäck, samma lilla ryggsäck som jag hade när jag var liten, och gick ner till köket.

Där fick hon se godsakerna på köksbänken och fick lägga ner dem i ryggsäcken. Jag förklarade att vi skulle äta det på lekplatsen och hon verkade förstå. Hon skrattade så gott bär hon fick lov att lägga ner alla tre clementinerna :)

Sen var det på med overall, skor, mössa och vantar utan tjafs. Hon ville t o m hjälpa mig och Anders att klä på oss :) lilla gullunge!

Stella ville ta vagnen så det gjorde vi. Så gick vi runt skogen istället för igenom, så fick vi oss en minipromenad också :)

Väl framme ville Stella gunga lite och åka rutschkana en gång, men sen vr det den lilla ryggsäcken som lockade.

Upp med godsakerna och premiären med varm choklad var en succé. (Är någon förvånad?)


Jag hade inte tänkt på att marchmallowsen skulle fastna i hennes nappflaska så hon fick äta dem vid sidan av. Om hon lovade att bita. Hon klagade inte ;)

Vi mumsade i oss en del av mackorna och någon clementin, men det var kallt ute så vi gick snart hem och värmde oss igen. Det blev en kort picknick, men alldeles underbar.


Vi kunde inte haft en bättre söndagsutflykt <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback