Sköna dagar och härliga kvällar

Ibland har man det så.
Tungt jobb, snoriga näsor och tidsbrist till trots så kan ju livet vara riktigt jädra härligt. Och det är det. Inte alltid (såklart) Men oftast :)

Jag har tidigare pratat om de små sakerna som är lyx för mig och det är just sådana saker jag tänker på nu.

Att bli bjuden på underbar kalkonmiddag med ett tiotal vänner njuter jag av långt därefter. 




Igår var det jobb och efter att jag hämtat Stella på dagis lagade jag som vanligt mat.Tryffelpasta med bacon och gröna bönor. Nomnomnom. 

Sen på kvällen fick jag sålt våra barstolar. Fick inte alls så mycket som jag ville men tycker ändå att det är skönt. Har hellre en liten extrapeng i handen än två stolar vi inte använder i garaget.

Jag "tillverkade" egen grötbas också, som ska göra frukosten lite nyttigare, roligare och godare :)

Sen kom Linda och Hanna hit en liten stund och visade Hannas nya frisyr. HUR fint som helst!!!
Hon passar galet bra i det nya, och hon är riktigt tufft! 
Linda la upp detta på Facebook imorse och jag kan inte annat än att hålla med ;)
Jag fick inte mindre än två komplimanger på jobbet igår för min frisyr, trots att jag haft den ett tag nu. Det var tjejer, vilket gör att det betyder ännu mer :)
Den första personen hade jag möte med och hon sa "alltså förlåt, jag vet att detta inte har med juridik att göra, men jag kan inte låta bli att säga det... du är så jäääääävla cool i håret!" Hihi!
Och den andra var någon jag inte brukar  prata så mycket med (vi är 400pers) som stannade mig i korridoren och sa "Nadja, jag måste berätta för dig att du är så himla fin i håret. Du är så modig och det blev så bra!"
Alltså dom där kommentarerna kommer jag leva länge på :)

Så, ser ni, så många små saker som gör livet vackert, kul och inspirerande ;)

Imorse startade jag dagen med min egna gröt. Den blev kalas. Kan inte säga annat än: mums!



Så, nu ska jag fortsätta fånga dagen. Ska börja med att dricka upp mitt te ;)


Ciao darlings! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback