Det hann gå två helger...

...men nu är jag äntligen igång på bloggen igen.
När man hamnar efter så är det ju ganska svårt att bara "spontanuppdatera" för då vill jag alltid dela med mig av vad som hänt emellan och då blir det så himla mycket att skriva helt plötsligt ;)
 
Nåja här är vi nu i alla fall.
 
För två helger sen då... (Jag börjar där)
Då var jag på Stockholm Scrap Class!!!
Det var fyra fantastiska artister som var där och lärde ut, imponerade och inspirerade. Gerry Van Gent, Frank Garcia, Aina Dabrowska (Finnabair) och Donna Downey.
För er som tycker jag babblar nonsens nu. Att få skapa med någon av dessa är som att få sjunga duett med Bob Dylan eller som att laga mat med Jamie Oliver... ni hajar... STORT!
 
Om tid, pengar och framförhållning (jag hade in i det sista tänkt åka på min Sörens 30-års fest i göteborrg samma helg) hade funnits så hade jag bokat in mig på alla kurser jag kunde peta in på en helg. Men med förutsättningarna som fanns fick jag äran att gå inte mindre än två fantastiska kurser!
En för Finnabair och en för Gerry. (Japp, vi kör förnamn nu, jag och Gerry ;))
Jag blev hysteriskt nöjd med båda kurserna och kunde efter några dagar (ja det tar tid att smälta intrycken) konstatera att jag är fulkomligt förälskad i Finnabairs stil. Jösses, även i människan, haha! Sån underbar självdistans och humor i kombination med konstärlighet och inspiration. Hon är en tillgång för världen. Utan tvekan.
Kolla vad jag åstadkom hos henne:
Bilden är från när jag väntade Stella och var i 6:e månaden
 
Samma helg, men en annan dag fick jag för mig att jag skulle göra om i vardagsrummet. Grönt, grått och vitt blev lavendel, grått och vitt. Jag är megsupernöjd. Även om jag verkligen vill investera i nya gardiner istället för de jag piffade till för hand... hm... Har tyvärr ingen bra bild på det. Men jag har en bild på min nya bricka med färgkoordinerade doftljus som jag fått från min syster;)
Den köpte jag på Jysk och betalade med wrapp-presentkort.. ja... gratis är gott.
 
Förra helgen var det dags för en tur till hemstaden.
Det var oktoberbarknad och ettårskalas för min brorsdotter Mina. Hela vår familj samlades och... ja... vi blir ganska många då.
Och här kommer något som inte är så vanligt förekommande i bloggen, nämligen riktiga namn.
Jag kommer fr o m nu skriva folks namn. Om ni inte vill ha dem publicerade så respekterar jag det och fortsätter med förkortningar i framtiden.
Min familj i alla fall. Här kommer dom.
Min...
Mamma Antonietta
Pappa Attilio
Bror Valter
Syster Anki (skriver jag Ann-Kristin blir hon arg)
Svägerska Somsamon
Systerson Valle (Valentino)
Systerson Filip
Systerson och Gudson Oskar
Systerson Gordon
Systerdotter Julia
Brorson Alex (Alexander)
Brorson Ivan
Brorson, ingift, Jo (Jonathan)
Brorsdotter Mina (Taormina)
Jag Nadja
Make Anders
Dotter Stella
 
Sa jag att vi blir några stycken?! ;)
 
Vi har i alla fall väldigt roligt när vi ses och det blir mycket bus och många knasiga kort.
Anki tog ett kort på mig i profil som jag trodde jag skulle avsky, men jag gillar det faktiskt...
 
Känner mig cool ;)
 
Och här är mamma och pappa med Mina och Stella, deras minstingar :)
 
Sen kom den här veckan snabbt på.
Jag har jobbat, haft min första VAB-dag för lilla Stella som hade en bråkig mage och pysslat inför halloween som var igår. En ganska mysig vecka om än lite stressig då jobbet blev mer och större än vad jag hade plats med... om man kan säga så...
 
sjuklingStella som bara behövde några blöjbyten, lite blåbär,
en mysstund och några timmar sömn för att bli bra igen :)
 

Höstmys.
Tog in lite av höstens vackra genom att plocka kottar, löv och lingonris
ovh lägga i mina ljuslyktor.
Värme!
 

Och igår var det halloween! Vi skickade en glad liten svart katt till dagis och jag gav varsin liten "godisficka" till fröknarna.  På kvällen kom typ tio barn och knackade på så det var bra att jag hade laddat upp med två kilo godis att dela ut :)
 
Tyvärr missade jag barnen då jag var på Bio med Malin och Linda, men huvudsaken är ju att de faktiskt fick godis och att vi slapp bus ;)
  
 
 
   
Happy Halloween!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback