Allhelgona med kalas, mys mm

Och så var det det här med upprepning.

Jag hade ju redan skrivit om vardagsrummet och visat bild. Så tokigt det kan bli ibland ;)


Nåja


Den här helgen var det ju alla helgona. Det är väl inget vi gör så mycket med, vilket bara är positivt såklart, så vi hör till som där som "firar halloween" under helgen istället.


På fredagen hade jag en kort shopping-sejour med Hanna i centrum. Helmysigt!

Vi testade bland annat Joe and the Juices! Supermysigt ställe!

Äntligen kan man fika utan skuldkänslor ;)


Jag drack en fiberjuice med advokado, citron och äpple, och Hanna tog en jordgubbsvariant. Bara frukt i sköna kombinationer. Jag gillart!


Sen slöt vi upp med våra män och Stella och så gick vi på Texas Longhorn burgers and deli. FY vad gott det var. Jag åt (en large) ribs :P
Nomnomnom!

På lördagen firade min bästa Bus på hennes födelsedag! Det var fika hos Bus och hennes Jens med traditionsenlig hajktårta och många goa vänner och familj.
Hon fick en bakskål och godis och på det temat gjorde jag detta kort till henne:


----------
Tyvärr hände också en tråkig sak efter kalaset som jag är ganska ledsen över men som jag inte kan göra något åt. Med det (och inte mer än så) sagt så förstår ni att lördagkvällen blev ganska långsam för oss.
Nog om det.
--------

Söndagen skingrade jag tankarna genom att ta med mig Stella till centrum och spendera lite tid och pengar.
Det blev lite saker inför jul (som är här hos oss i år), fyra små tavlor, lite underkläder, underställ till Stella, korgar till badrummet med mera.
När Anders kom in till centrum så åt vi lunch på vapiano. Pasta. Kolhydrater, chili och vitlök rätt ner i kistan. Bonk. Gott.

Efter den dagen i centrum var vi alla lite trötta. Men ändå hade vi lust att städa upp lite hemma så det blev att vi dammsög huset och fixade all tvätt och sånt som vi dragit oss för i veckan. Skönt att börja veckan med ett rent hem :)

Sen gjorde jag scones och så blev det mys i soffan tills vi somnade vid tio.
Tidigt och välbehövligt.

Idag har jag varit på jobbet och vill bara berätta hur glad jag är över att ha hittat så underbara kollegor. 
Dagen började lite segt men blev bara bättre och jag vågar äntligen säga att jag fick energi på jobbet :)
Underbart!

Imorgon blir det ny, peppande träning. Dag 1 i mitt nya 30 dagarsprogram.
Jag längtar :)

Trevlig kväll alla fina!

Kommentarer
Postat av: Maria

Verkar som att du haft en fin helg trots lite ledsamhet. ❤️😘

Svar: Ja den var bra trots allt :)
Maria, jag kan sen rätt länge tillbaka inte läsa din blogg, vilket är jättesynd :( får man komma in och läsa lite tro? kram!
Nadja

2013-11-04 @ 22:22:00
URL: http://konttaskrypin.blogg.se
Postat av: Emeli

KRAM!!!!
Du är så duktig att scrapa, grymt impad!
Kul med träningsutmaning. Vad går den ut på?
Kram igen ;)

Svar: Kram vännen :)
Tusen tack vad gullig du är!
Träningen är en stegrande kombinationsutmaning där jag satsar på att under 30 dagar förbättra bålstabilitet, kondition och balans. Inget jätteavancerat men kul :)
Jag läser om din träning och är jätteimpad över hur snabbt du utvecklas. Bra jobbat!!! :)
Kramar <3
Nadja

2013-11-05 @ 22:13:13
URL: http://livetmedameli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback