Sockerhög semmel-bebis!

Gomorron.
Alltså shit vad jag är TRÖTT idag!!!
Låt mig börja från början.
På jobbet har jag ett väldigt tight schema. Men jag kommer klara det om jag lägger manken till, så det gör jag. Dock vill jag inte jobba überlänge varje dag så det blir fokusfokus-ingen fika när jag är där.

Sen hände roliga saker :)
Först skickade Anders en video där Stella går. Hon är så duktig nu och rekordet är slaget. Förut var det 14 steg, nu 32 :)

Sen fick jag mess från min brors tjej att hon äntligen har biljett hit!!!! Jag är så glad att det äntligen ordnat sig trots allt och alla som velat sätta käppar i hjulet <3

Sen, på eftermiddagen, kom Anders och Stella in till mitt jobb och så promenerade vi bort till Vetekatten.
Var så mysigt att gå omkring på stan med min lilla familj <3
Vetekatten var fullt så vi tog fiket bredvid som inte var sämre. Tvärt om - påtår ingick :)
En semla var och Stella fick smaka. Hon blev tokig i min semmelgrädde. Som besatt! Hihi! Lilla sötluvan <3
Och så lyckades hon engagera grannbordet i sitt semmelätande också. Tillslut hade hon grädde överallt och en hel fanclub :)

Dock fick jag bita i det sura äpplet sen när vi kom hem och det var dags för Stella att sova...
Det är socker i grädden när man äter köpt semla...
Tänkte inte på det...
Hemma får hon ju äta grädde för det är ju bara som en fet mejeriprodukt, inga problem, men nu. Jösses. Ögonen var som tefat. Hon hade inte en plan i hela världen på att somna.
Halv nio/nio lyckades jag få henne att somna och då var jag själv helt slut.
Sen (snabb)middag, dusch, säng, sova.

Fick jag vila nu?
Nepp.
Vid tre vakna Stella och sluta inte gråta fören vi tog upp henne och la henne i vår säng. Och för den saken skull somna hon ju inte. Nejnej. Hon låg lite så och lite så och vände lite hitåt och lite ditåt och tillslut somnade hon. Med huvudet fastsvetsat mot min halspulsåder och med hennes små gulliga händer inburrade i mitt hår. Tillräckligt obekvämt för att jag skulle fortsätta va vaken och tillräckligt mysigt för att jag inte skulle ha hjärta att flytta på henne. Tyckte dessutom att hon kändes varm... Håll tummarna att det inte är nåt nu...!

Nä nu är jag trött.
När klockan ringde kl06 ville jag bara låtsas att jag inte hörde, men det funkar tydligen inte så. Så nu sitter jag på roslagsbanan igen, bredvid en kille som luktar svett. Härliga vardagsmorgon... Brr...

Snart blir det bryggkaffe och frukostfralla på jobbet i alla fall. Det är fint som fasen ;)

Ha en bra dag alla godingar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback