En skön helg och en bra buss!

God måndag!

Först det alla väntat på ;)
Fredagens dagiskoll kändes bra. Visserligen slitna lokaler men de ska ju flytta om ett år. sen verkar de ha bra pedagogik, egen kock som inte serverar halvfabrikat och olika termin-tema så vi tänkte att det grundläggande för en bra dagisvistelse var bra och tackade ja igår. Skönt! :)

Precis som rubriken lyder så hade vi en skön helg.
I fredags efter dagis så köpte vi med oss sushi hem och lyxade till middagen lite :) (Stella åt mannagrynsgröt, no worries ;))
Fredagspysslet blev att baka ihop en matbröds-smet som skulle jäsa över natten.
Sen när vi hade lagt Stella så somnade vi. I soffan klockan nio typ. Kabom. Lördag.

Så i lördags var man piggare :)
Vi började med att baka vårt bröd i jutjärnsgryta, åt mysfrukost och fortsatte med STOORhandling. Det är ju kalas för Stella nästa helg så det handlade vi inför. Och allt "vanligt" också. Jösses vad mycket det blev.

Efter middag, promenad och duschar så kom våra gäster :)
FRALLY och JESUS och vi spenderade kvällen med läsk, öl, chips och popcorn - och galenpanna!!! Shit vilket kul spel det är :)
Man ser ut, och man känner sig, som ett fån när man sitter där och försöker lista ut vem man är och vart man befinner sig. Jätteroligt :)
Det blev inte så sent men det var riktigt trevligt :)

Igår efter frukost åkte jag och MA och tränade. Ett ganska hårt arm- och benpass. Skönt. CableCrossen var tillgänglig men är helt olik den "gamla" jag är van vid. Avskyr sånt. Men det tar sig väl snart. Har skön träningsvärk idag i alla fall :)

Sen åt vi lunch, duschade och hade allmän kvalitetstid tillsammans.
Anders fick för sig att sätta en surdeg och gjorde det :)
Sen tog vi en promenad i det soliga vädret. Så himla härligt. Och så landade vi hos (skräll) JAXTEN (maxten och joxten). ;)
Där stod MA och gjorde kanelbullar och efter att vi fikat på färska sådana så åt vi middag ihop :)
Barnen lekte hela tiden och var jätteglada.
Skön avslutning på helgen kan man lugnt säga. Tyvärr blev Stella skrämd utav deras katt. (Som inte gjorde något utan bara stirrade på henne) Men jag tror det berodde mycket på att hon var trött också. Lilla gumman <3

Jag bjuder på några bilder där Stella klätt upp sig och några innan träningen där vi busar :)

Nu något helt annat.
I fredags när jag chansade på den där bussen så visade det sig vara en direktbuss till min sluthållplats (ungefär) och med andra ord fick jag plötsligt reda på att jag kan åka direkt från infartsparkeringen till mitt mål utan byte!!! Fantastiskt bra, eller hur!!!
Den tar 10min längre tid men det är SÅ mycket värt att för det första: slippa byta. Och för det andra: åka rymlig buss istället för jobbigt tåg och trång tunnelbana. Så jättebra att tåget inte kom i fredags !!! ;)

(Och där hade jag tänkt sluta skriva nu om det inte var för att chauffören precis ropade ut att han släpper av oss vid tunnelbanan för det är fel på bussen.
Hej ironi.)


Kommentarer
Postat av: anki

Men gud så söt det finns inga ord!

Svar: Hihi, ja hon är så go :)
Nadja

2013-02-25 @ 10:52:09
Postat av: PetramedAoch E

Stella är väldigt lik sin mormor =)

Svar: Tänk det är fler och fler som säger det :) Så kul :)
Nadja

2013-02-26 @ 22:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback