SNÖSTORM

På riktigt alltså!

Klass 2-varning.
Alla tåg och busslinjer är avstängda. Anders slutar tidigt för att vara säker på att komma hem.
På SMHIs snödjupskarta står det att det fallit 50-70cm snö här. Och fort har det gått. Mest har fallit efter lunch.
Lustigt nog är det inte så himla kallt. Typ 5,6 minus bara...

Jag och Stella hade tänkt åka till IKEA med AKE, men ändrade oss och tänkte åka till shoppingcentrumet istället (det ligger närmare) men som tur var åkte vi inte. Vi hade inte kunnat ta oss ända fram.

Vi tog en promenad istället och var borta MAX tio minuter. När vi kom tillbaka var våra spår HELT borta.
AKE åkte hem direkt så de st säkra på att åka i dagsljus.

Jag beslutade mig för att hamstra ved så jag har hämtat en överfull vedkorg PLUS att jag fyllt Stellas pulka med ved och kört till dörren så vi ska slippa gå så långt om det blir ännu värre.

Nu sitter jag och väntar på att Anders ska komma hem. Är lite orolig såklart. Det brukar ta en kvart men det lär det inte göra idag. Som tur är fick han den stora (säkra) bilen idag.

Så länge bloggar jag...

Så vad jag kan berätta är t ex att igår, efter att mammorna på gatan bredvid hade varit här och fikat, så skottade jag hela uppfarten. Det tar tid. Är glad över det idag då det hade varit extremt jobbigt om där redan fanns snö nu när det snöar på så ohyggligt.

Kan också berätta att jag idag gjort tre st taco-gratänger! En "vuxen" (normal) och två barnmatsgratänger som Stella och kompisen E fick en varsin av när AKE var här idag :) Mycket populärt.

Nä nu ska jag ta och sysselsätta mig igen. Baka småkakor har jag tänkt...

Krams!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback