IKEAdag!

Imorse fick jag sovmorgon till halv nio. Det hör INTE till vanligheterna må jag säga. Självklart hade jag planerat att åka iväg klockan nio, men det fick skjutas upp en halvtimma. Vännen jag skulle hämta förstår mycket väl hur det är :)

Jag och Stella åkte o h hämtade vännerna, VALLY, och sen åkte vi till IKEA ihop!
Vi fick montera isär båda barnvagnarna totalt för att få plats i bilen och konstaterade att det inte fick bli några skrymmande inköp om vi skulle få med oss allt hem sen.
Fel.
Jag shoppade en del smått och det gjorde VE också, men så fick jag för mig att köpa en grej som Anders behöver till garaget - nämligen en soptunna av modell "stor men snygg".
Den fick egentligen inte plats men VE är en mycket hjälpsam vän. Soptunnan, innehållandes allt jag shoppat, och VEs shoppingpåse fick åka fastspända i passagerarsätet på vägen hem, medan VE fick åka bak, mitt emellan två helvilda bebisar. Jag och Soptunnan skärmade av VE och bebisarna med nästa skrymmande pryl, ett stort golvskydd i plast (1,5 x 1m) som jag ska ha under Stellas matstol för att skydda vårt valnötsgolv lite från vilt flygande leksaker.

Skrymmande eller inte, vi fick med det hem! Anders blev glad för sin soptunna och jag för mina inköp överlag.
Har köpt en hel del förvaringslösningar i form stora burkar, små burkar, kryddburkar, träaskar och glasflaskor. Sen har jag fyllt ut med det sedvanliga; servetter, diskborstar och toaborstar. Vet inte om jag någonsin varit på IKEA utan att köpa servetter, diskborstar och toaborstar...
Jag hittade också några gardiner och ett par tavellister och en hel del därtill.
Och så åt vi köttbullar förstås :)
Stella åt majs och potatis och skötte sig bra hela tiden inne på IKEA :)

Det bästa med IKEA måste vara priserna. Så kul att man kan få så många av sina materiella behov tillfredsställda utan att gå i personlig konkurs ;)

Efter att ha avslutat dagen med fika hemma hos VALLY åkte jag och Stella hem till mannen i våra liv.

Nu sover Stella som en liten sötgris och jag ligger i soffan med huvudvärken från helvetet.
Jag försöker tänka att det inte gör nåt, dagen var ju riktigt bra hittills :)
Om man nu får sova lite inatt också så ska det nog ordna till sig. Men först: Dallas! :)

Gokväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback