Att få äta middag

Min lilla bebis har bestämt sig för att jag inte ska få äta middag.
Minst sagt.
Först trodde vi att det var tillfälligheter men nu börjar man ju tvivla.

Ta i söndags t ex:
Jag gjorde massor mat innan födseln och då blandannat pannbiff. I förrgår skulle jag och Anders äta hemmagjorda hamburgare. Lämpligt.
Jag ammade först för att veta att hon inte skulle skrika sen, men när A värmde köttet (sist av allt) började lillan att gallskrika och ge tydliga tecken på att hon var vrålhungrig. Bara att acceptera, mata och sen äta ganska kalla hamburgare.

I förrgår köpte vi pizza.
Jag är galen i köpepizza och ibland unnar vi oss det, men inte så ofta då det inte direkt är hälsosamt.
Kebabpizza!
Den här gången ammade jag länge, länge för att vara helt säker. Hon släppte och var nöjd. Men.
Så fort jag började skära i pizzan vart det ett jäkla liv! Gallskrik och inget dög, bara mera tutte!
En timma senare fick jag äta - Kall Kebabpizza. halvkul.
Gick inte att värma heller pga finhackad färsk sallad på.
Då vart jag skitbesviken. Jag hade längtat efter den pizzan...

Igår hade hon/vi en glad dag. Baserat på detta gjorde jag en god middag till dess att Anders kom hem. Jättelyckad lax i foliepaket med lök, broccoli, kryddor och potatismos till.
Den här gången testade vi att ge henne riktigt mycket mat med flaska för att VETA att hon fick i sig.
Vad händer?
Sekunden jag ska börja äta börjar hon skrika hejdlöst. Anders stressade i sig maten jag lagat och tog sen bebis så jag fick äta. Sen var det skrikkrig fram till 21:30 när hon somnade. Och jag också för den delen...

Idag kom svägis på lunch och vi matade våra bebisar och sen lade jag ner en mätt och belåten, sovande Stella i sin vagn innan jag fixade maten.
Hon vaknade när pastan var klar och lagom till maten var på tallriken blev det skrikkalas igen.
Efter en LÅNG stund somnade hon på min axel. Då gick hon sova där, medan jag åt upp kall pasta med vänster hand.

Trodde sömnbristen skulle vara värst, men det är nog värre att inte få äta när jag stått och lagat i ordning eller köpt hem god mat och är riktigt, riktigt hungrig...

Jag älskar min bebis över allt annat men... Som sagts tidigare... Transportsträcka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback