Kärlek, Blåbär och Saltlakrits!

Sista veckan på semestern nu. Det gäller att suga ut allt mys som går =)
Pastan har varit här i tre dagar t ex =) Vi har fått ungefär en sommarförbrukning med grönsaker, visat huset, gått på promenader grillat, haft mexikansk afton och haft det allmänt bra ihop =)
♥ Det är alltid lika mysigt att ha er här, kom snart igen!  ♥


Lite vemodigt är det alltid när pastan åker härifrån, men jag fick en glad överraskning när jag kollade posten!!!
Sötaste Petra har hittat mitt favoritgodis (som varit försvunnet sen urminnes tider) och skickat en "nya-lyan-present" SÖTA!!!! (Vart 17 hittade du dom?)
Herregud vad glad jag blev. Givetvis över en påse perfekt godis, men framförallt över tanken till lycka till presenten och för att hon uppenbart tänkt på mig när hon såg dessa snören, att hon minns att jag är galen i dem och saknar dem, och sen skickat dem hit. GULLE!

Av någon dålig anledning har just saltlakritssnörena
varit borta från marknaden typ aldeles för länge!!!


Idag på eftermiddagen ville jag och Anders göra något mysigt utomhus så vi bestämde oss för att gå ut och plocka något blåbär eller tre.
Det blev fler.
Vi köpte "bärplockare" igår, och en rens, så det gick smidigt och lätt... och med tanke mängden blåbär på tomten kunde vi hållt på ett bra tag till, men myggorna bestämde att vi skulle ge oss... ja... och det faktum att vi upptäckte att vi fyllt två stora burkar förståss...
Vi rensade och sorterade och sen har jag fryst in blåbär så vi har ett tag framöver.
Nästan 8 liter blev skörden idag. Känns stabilt. =)


Blåbär - bra för både kropp och själ!

Kommentarer
Postat av: PetramedAochE

<3

2011-07-29 @ 13:59:13
URL: http://www.PetramedAochE.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback