Tranbärståg

Japp, du läste rätt!
Jag har nämligen skapat ett nytt uttryck:
Tranbärståg = tåg när du har något  lika gott som nyttigt att tugga på

Låt mig börja från början.

Imorgon har jag semester och ska göra en del trevligheter i storstaden.
Bland annat skall jag träffa min nya chef, min nya avdelning och många andra på nya arbetsplatsen.
Dessutom skall jag och AJ äta middag med min kära brors fru som gästspelar i huvudstaden pga studier.
Sen händer säkerligen en hel del andra trevligheter i helgen, men dem skriver jag som vanligt om i efterhand.

Jag sitter alltså på tåget till Stockholm och är på väg till mitt framtida hem.
I vanlig ordning köpte jag före resans start en portion sushi, en tillhörande misosoppa och något annat att tugga på.
Den här gången är dock inte det andra att tugga på godis, utan tranbär!!!
Jag har tidigare, till min stora glädje, hittat tranbär, om än i väldigt liten dos, i olika nötmixar, men idag hittade jag alltså tranbär. Punkt.

Tillfället då jag fann tranbären var revolutionerande.
Jag hade precis inskaffat min sushi (åtta bitar, inget ägg, extra lax, extra soya) och var på väg till pressbyrån, då något fick mig att titta åt andra hållet (snett bakåt alltså... ganska knepig vinkel att titta i när man går enligt mig) och få syn på hälsokostaffären som (tydligen) ligger på centralstationen.

Jag vände genast och tänkte "det är värt att kolla utbudet" och stegade in.
Väl inne möttes jag av en trevlig tjejtantdam, som log och sa hej.
Jag frågade henne om de händelsevis hade torkad, osötad frukt (jag tycker att torkad, sötad frukt är för söt) varpå hon visade mig flera olika påsar i förhållandevis ganska stora storlekar, och jag tänkte genast
"det här kommer kosta mig skjortan och brallorna på en och samma gång"

Icke!
28kr/påse eller 4 för 100!
Hon tipsade om ananasen, jag fick syn på tranbären. Affären var gjord.

Jag lär gå tillbaka dit någon annan gång också, för tranbären är riktigt goda. Dessutom har de många positiva egenskaper som är bra för kroppen.
Visst kan jag tänka mig att även testa de andra frukter och bär hon hade, men .... tranbären... Eureka typ!

Pressbyråns lösgodis; släng dig i väggen. Från och med nu åker den här hönan tranbärståg!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback