Nadja - Nu med Guinness

Hej på er, det här är helt sjukt.

Igår precis när jag publicerat inlägget så ringde IJ på min mobiltelefon (det är inte själva skandalen).
Ho bad mig gå upp på vinn (vinden) och hämta min gamla hamsterbur.
"Jaha" sa jag "men den ligger ju i här nere i lägenheten".
"ta fram den då" sa hon, och jag var helt säker på att hon gått och köpt sitt efterlängtade marsvin.
Sakta men säkert gick det upp ett ljus för mig.
HON HAR KÖPT EN HAMSTER TILL MIG!!!

Jag blev aldeles hispig och de superlånga 10 minutrarna spenderade jag med att fylla i sågspån i buren och ta fram de gamla hamster-prylarna. Vilken lycka!

Mycket riktigt, när jag öppnade dörren stack hon fram en liten ask med lufthål och genast tittade en superliten nos fram.
Jag lycko-pep, kramade IJ och började öppna asken.
Ut kom en sån pytteliten liten krabat!

Hälsa på Guinness
(Döpt efter efter ölen, min första hamster hette Cherry, nästa Gizmo och den förra hette Baileys)

En fem veckor gammal sibirisk dvärghamster av modell flicka!
Som du ser är Guinness ungefär lika stor som IJs: tumme! Hon är busig och hal som en tvål, men också väldigt kelig och klappgo! (Ka inte skriva kramgo... man kan inte krama en sån... för liten...)




De få saker som jag inte redan hade åkte jag och köpte idag efter jobbet, så nu har Gunness ett eget litet rött hus, en saltsten och lite lyxig specialmat på klätterpinne (basmat köpte IJ igår).

De helger jag är i Stockholm kommer IJ att ta hand om Guinness, precis som vi pratat om när vi, sedan ett tag tillbaka, fantiserat om en liten ny lekkamrat.

Jag är så superglad för att Guinness flyttat in hit!!! Välkommen!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Söt. Jag har odlat många hamstrar i mina dagar...

Men, hade inte du en gång en pytteliten hund, typ en pinscher?

2009-01-28 @ 08:14:04
URL: http://bakel.se
Postat av: Sören

Guinness!!!!

2009-01-28 @ 08:43:01
Postat av: PetramedAochE

Jättesöt!!



Du, vet du va Nadja?







Du har blivit UTMANAD:



http://petramedaoche.blogg.se/2009/january/utmanad.html



2009-01-28 @ 12:34:55
URL: http://petramedaoche.blogg.se/
Postat av: Nadja

Caroline; Jag hade en Papillon i typ ett halvår bara. Vad kul att du minns! Den bor i villa på landet nu, hos en supercharmig, snäll flicka som saknar armar och behövde en liten lättskött hund. Bitzy blev ju perfekt!=)



Sören; Stämmer!



Petra; ja det här börjar ju bli vardagsmat;o) Problemet är ju att utmana vidare... jag ska försöka komma på nån den här gången=)

2009-01-28 @ 22:03:43
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback