Laktosintolerans

Jahaja.
Jag fick idag höra från fabbo doktorn att mina prover visar att jag är laktosintolerant.
Men så trevligt då!

Nu tycker ni kanske att jag verkar bitter och ironisk, men det är fel!
Jag har länge trott att det berodde på vetemjöl men slipper nu ha fel och bli fundersam!

Jag vet äntligen varför jag blir skengravid efter en god måltid.
Varför jag ser ut som en ballong efter en pytteliten glass
och varför jag känner mig som en kub efter en simpel fika på stan.

Äntligen skall jeansen passa lika bra efter yoghurten!

Tydligen är det inte heller alls konstigt att just jag utvecklat laktosintolerans.
Det är väldigt vanligt i medelhavsländerna, och i o m att jag är Italienska så hör jag skarpt till den skaran.
Det är även rätt vanligt att man upptäcker detta när man närmar sig trettio... och det är ju ungefär snart för mig så... ja.

Om man tittar på världskartan är det (enligt min doktor) vanligare med laktosintolerans än tvärt om. Kanske beror det på att Kina med sin enorma befolkning, och övriga asien är så gott som totalt laktosintolerant?!

Jag är alltså fortfarande tråkigt vanlig.

Hur som helst;
Här nedan ser ni en bild (på en bit av världen) över vart laktosintolerans är som vanligast  och ovanligast (rött är ovanligt, gult är supervanligt).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback