"julbords"-skandal

Vi är alla olika och det är tur det.

Folk vill pyssla, fixa och trixa olika mycket inför julen.
En del tycker att knyta ett snöre runt julklapparna är jättejobbigt. Många bloggare är superduktiga och skapar helt nya lay-outs just för vintern och julen, det tycker jag är duktigt.
Andra tycker, som även jag, att desto mer man hinner pyssla, desto bättre - och hur mycket man än gör vill man se till att hinna mer nästa år.
Tiden innan jul är jag nämligen alltid lite extra huslig och vill gärna få gjort så mycket som möjligt. Detta leder givetvis oavkortat till en stressig vardag, men till skillnad från vanlig vardagsstress så är denna typ helt positiv, vilket i sin tur gör mig ännu mer pysselsugen, och där har vi min decembercirkel.
Ja, jag är väl extrem åt det hållet men hallå ja, jag vet att det finns dem som är extrema åt andra hållet. Och jag har bevis för det. Nästan.
Titta här:
Jag är helt bestört!
För er som inte ser det så är alltså detta en färdiglagad, en-portionsförpackning av ett julbord!
Glutamat (antar jag) och mikrovågor.
Jag tror bestämt även att någon missat hela syftet med att samlas runt ett hederligt julbord.
Gemenskap och tradition är ju stor del av dagens anledning till varför vi äter julbord tillsammans.
"Man har traditionellt ätit "det som funnits tillgängligt" och ansetts som exklusivt nog för fest." (källa: wikipedia)
Jadu, om frysdisken är det enda som finns tillgängligt och exklusivt nog för fest så vill jag ge konsumenterna av denna skrämmande produkt en spis, en kokbok och ett kilo fantasi i julklapp.

Obs! Jag vänder mig givetvis inte till de människor som är ensamma, inte har råd eller liknande.

Jag vänder mig till de som är för lata för att orka fixa ett traditionellt julbord, men ändå prompt ska ha ett. Jag vänder mig även till dem som förstör för oss andra i lunchrummet genom att äta denna låda och därmed paja hela julbordslängtan.

Är det bara jag som tycker att det här är heltokigt?

Och Findus; Lycka till med er "fantastiska" produkt. Det finns inga genvägar. Grr.

Kommentarer
Postat av: PetramedAochE

Sån skulle jag lätt kunna äta!



Jag älskar julbord och skulle kunna äta det varje dag hela december. Dock har jag varken tid eller ork att fixa ordning ett julbord endast till mig (A och M delar inte mitt stora julbordsintresse).

Dessutom får M stänigt äta julbord och julluncher med jobbet, medan jag sitter hemma och äter makaroner.



Vet du om den är god?

Skulle du kunna fråga dina arbetskamrater om den är det? För i isåfall vet jag vad jag ska äta på fredag

när M ska på julbord igen!



Tack för tipset!



Kram



PS. Jag kan laga julbord, och gör det varje julafton.DS

2008-12-16 @ 22:19:58
URL: http://petramedaoche.blogg.se/
Postat av: Nadja

Tjena tjejen,

Kul att min skandal blev ett tips för dig!!! Förstår din tanke med att inte vilja lösa julbord till dig själv en fredagskväll.

Har inte hört att någon tycker varken bu eller bä om den men jag kan ha riskerat ett visst "feedback-bortfall" i o m min negativa attityd till jultallriken i fråga. Du får testa den helt enkelt och vara personlig testpanel! Jag är mycket nyfiken på resultatet! Smaklig måltid!



Kram!



Ps. Tvivlar inte en sekund på att du är mästarinna i köket juletid, och jag läser ju dessutom flitigt din allt mer smarriga julkalender, så jag är rätt övertygad =) Ds.

2008-12-16 @ 23:48:42
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback