Minisemester med familjen

Idag checkade vi in på Vildmarkshotellet och Kolmården. "Bara" vi tre och det är helt perfekt. Vi brukar oftast göra sånt här ihop med vänner men nu känns det så otroligt bra att åka iväg bara vi och njuta av varandras sällskap.

Vi kom fram lagom till lunch och startade med det.

Sen bar det raka vägen ut i vildmarken med allt från safari-linbana till delfinshow.
Svartvit Vari (eller enligt Stella en "panda-apa". Det är min tjej det)

Vad säger apan? "Oh oh oh ih ih ih ah ah ah"

Chimpansgäng

Gos i kön till linbana och safari

Vi fick åka giraff-vagnen :)

Giraff (eller "karaff" om man frågar Stella)

Vincent eller vad de nu heter.

Inhemska kolonien, älgar och rådjur mm :)

Tyvärr sitter Anders på bilderna från delfinshowen (och hans wi-fi funkar inte) men det var nog bland det mäktigaste jag sett!!! Jösses!!! Och Stella var som helt imponerad hon också, skrattade och tittade och applåderade hela showen :)

Vi är väldans imponerade av parken (det är dock inte min svanskota...  Vilken jeddra väg! Sån uppförsbacke har jag nog aldrig varit med om förut!!!!) och ser fram emot dag två i den imorgon.

Det började ösregna vid ett tillfälle men då köpte jag en regnponcho, Anders tog paraplyt och Stella satt tryggt i sin vagn med genomskinligt regnskydd. Mysigt värre :)

Väl tillbaka gick vi och åt middag. Vi blev väldigt nöjda. Anders med sin lammrostbiff, jag med min 8-timmars karré och Stella med sin pannkaka- och köttbullebuffé ;)

Efter middagen kollade Stella på litebarnbio och sen gick vi till SPAt.
Ett äventyrsbad med strömstråk, vattenfall, hög ljudvolym, utomhuspool mm. Samt en spa-avdelning med behandlingar, relax-stolar, lugn musik, sim-bassäng samt yacuzzi. Vi testade i stort sett allt.
Klockan halv tio, tio någonting bestämde vi oss för att ge upp och gick till rummet vårt. Där blev det duschar och ombyte och en liten vällingmysstund innan John blund hittade oss. Eller ja... Åtminstone Stella och Anders... Jag är ju uppenbarligen lite vaken ännu ;)
Hotellsängsmys a la småbarnsförälder ;)

Nä nu ska jag sova också. Imorgon är det ju hotellfrukost klockan 07 ;)

Kolmårdskramar!!!

It's a boy!!!

En av mina bästa vänner fick igår en liten pojke!!!
10:24 föddes han 3900gram och 51cm liten :)

Jag är så otroligt stolt över min fina vän och jag vet att dessa gossar fått äran att ha några av de bästa föräldrarna som finns.

Ida fick vi gå över och träffa underverket  och självklart hade vi med en liten present till nyfödingen, en storebrorspresent till Sixten och så bakade jag blåbärsmuffins med kokos till Malin och Johan.

Vi köpte pizza och satt och pratade ett tag. Sen avrundade vi med muffins innan vi återgick till pandahuset.

Helt underbart!
Välkommen till världen lille grabb, och stort grattis till er alla; Malin, Johan och stolta storebrorsan Sixten!

Nybakade muffins - it's a boy!

Stolta mamman med vagnen (som innehåller en sovande liten kille)

Värmebölja

Värmerekord tydligen.
Jo jag tackar ja... Så jag passar på att vara lite höggravid denna sommaren då...

Nä, skämt åsido så har det varit enklare än jag väntat mig hittills, men vissa dagar (som idag) när vi har mkt att göra hemma och bebis i magen envisas med att trycka något (okänt vad) mot min magsäck om och om och om igen.... Ja då är man inte superfräck...

När Stella somnat idag så gick Anders och hämtade en av våra Fatboy till mig så jag kunde jäsa lite i den. Äntligen bekväm!!!! Underbart!!!
Det är ingen vacker syn men det bjuder jag på ;)

Muren klar = SEMESTER!!!!

Nu, kära vänner, startar semestern på riktigt!!!
Min älskade man har äntligen, efter många tunga lyft, hårt slut och sena kvällar, byggt klart vår mur!!! Jag är så stolt över dig älskling!!!!

"Vi" har alltså med andra ord genomfört årets stora projekt och skulle vi råka göra något annat så är det bara bonus. Vår plan för året var liksom att bygga muren (punkt).

Igår firade vi detta med att åka på indisk restaurang bara vi tre. Det var mys på hög nivå och Stella var som en liten solstråle trots sen middag :) hon märkte väl hur glada vi var :)
Uppfräschade och redo för restaurang

Idag säger Anders att vi försov oss, jag kallar det sovmorgon eftersom vi inte hade några planer alls. Stella vaknade klockan nio och ropade på  oss som vanligt. Solen sken, vi var utvilade och frukosten kändes extra god. SÅ härligt!

Efter frukost gick vi till lekplatsen och lekte med grannbarnen. Vi fick sedan sällskap hem över lunch av Malin, Johan och Sixten. Barnen plaskade i Stellas nya pool och vi barbamammor satt i skuggan medan männen grillade och styrde upp lite ;)
Vi bestämde oss för att skippa lunchkaffet och istället åka till Vaxholm och gå på fik där.

Sagt och gjort! Vi promenerade och tittade in i några söta butiker och tog oss till fiket. Och vilket fik sen!!! Ett otroligt utbud av fantastiska bakverk. Rulltårtsbitar som gjorts till bakelse med hjälp av grädde och jordgubbar, bakelser stora som tefat!!! Vi njöt!!!
Notera hur Stella äter upp min bit...!

Sen promenerade vi lite till och tog en "liten" glass i solen medan vi tittade på båtar.

Sen åkte vi hem igen och åt middag och tog det lugnt.

När Stella somnat så byggde Anders klart det sista på mitt nya pysselrum!
Det var svårt att hejda sig sen från att börja plocka med prylar och sortera ur de gamla skåpen... Så det har vi gjort hela kvällen :)

Nu ska vi i alla fall sova. Hoppas det är svalt nog inatt så vi kan få oss ytterligare lite kvalitetsömn... Så vi orkar med nästa toksemesterdag! ;) :)

Gonatt alla godingar!

Semester!!!!

Jag har semester från allt! Inklusive blogg verkar det som ;)
Håll ut, snart skriver jag ett långt uppdaterigsinlägg :)

Kram sålänge!

Tjänsteresa och arbetsslutspurt!

Skulle bli för mycket att skriva om allt som hänt sen sist i ett svep så jag börjar med min lilla resa :)

Lyon var fint och sällskapet bra. Jag och min kollega Karin unnade oss en god middag i 30-gradig värme när vi hade checkat in på hotellet.
Jag reste från Arlanda med jacka och halsduk...

Men njöt av utemiddag i 30-gradig värme i Frankrike några timmar senare :)
Min goa kollega Karin trivdes också :)

Lätt middag med omelett för Karin och ägg- och baconsallad för mig.

Kvällskopp med grönt te för att varva ner från flygresan och somna gott :)

Hotellrummet fick godkänt, men inte mycket mer av mig... Men jag är är väl lite yrkesskadad efter mina år som travel manager och reseupphandlare :P

Plus på lyxen med fint badrum med små söta schampoo etc... Tyvärr minus ur miljösynpunkt (men jag är väl yrkesskadad efter mina år som kämpe för hållbar upphandling ;))

Sov gott gjorde jag i alla fall och sen vaknade jag till en härlig frukost ute i morgonvärmen :)
Frukostbuffén var ljuvlig :)

Avslutade med Café u lait och croissant vid en vacker hibiskus

Sen var det arbetsdags, dvs möte och förhandling i mååååånga timmar.
Vi fick under tiden reda på att vår kollega som skulle ansluta inte kunde komma då det var flygstrejk i kontrolltornen. Stackarn satt först fast i Prag, sen Barcelona och sen i Sürich.

Vi började bli lite oroliga för att kunna ta oss hem så kockan 16 fick vi skynda från vår leverantör för att möta upp vår kollega på flygplatsen och sen hinna med flyget.... Som var försenat...!
Det skulle gå klockan 19, men efter en timma i boarding-kl visste vi ännu ingenting om vi skulle komma iväg eller om det var inställt. Tillslut satte vi oss på ett flygplats-café och åt middag, (café u lait och croissant igen, allt matigt var slut pga alla försenade flyg)
Benen i högläge på flygplatscafé efter en heldag sittande på möte och sen stå stilla i kö. Den kombon är riktigt dålig för gravida ben....

Inte fören klockan 20:30 fick vi veta att vi ens fick lyfta.
Vi kom fram till Frankfurt 15 min efter att vårt anslutningsflyg skulle lyfta så vi frågade personalen om de höll vårt flyg "det vet vi inte" svarade dom "men det flyget är också lite sent så det kanske kan gå om ni springer"
Så vi sprang!!!
Jag höll min rullväska i ena handen och min skumpande mage i andra, och sprang. Tvärs över Frankfurt flygplats.

Vi hann! :)

Jag var hemma klockan 02:30 och jobbade dagen efter. Det var aningen tungt men det gick.

På fredagen hade jag egentligen semester men jobbade hemifrån hela dagen förutom de timmar när vi var på ultraljud och kollade på vår lilla puff igen :)

Men sen, mina vänner, sen tog jag semester!

Färskpressad citronjuice med färska körsbär och paraply, då vet man att semestern startar på riktigt  ;)