Tjänsteresa och arbetsslutspurt!

Skulle bli för mycket att skriva om allt som hänt sen sist i ett svep så jag börjar med min lilla resa :)

Lyon var fint och sällskapet bra. Jag och min kollega Karin unnade oss en god middag i 30-gradig värme när vi hade checkat in på hotellet.
Jag reste från Arlanda med jacka och halsduk...

Men njöt av utemiddag i 30-gradig värme i Frankrike några timmar senare :)
Min goa kollega Karin trivdes också :)

Lätt middag med omelett för Karin och ägg- och baconsallad för mig.

Kvällskopp med grönt te för att varva ner från flygresan och somna gott :)



Hotellrummet fick godkänt, men inte mycket mer av mig... Men jag är är väl lite yrkesskadad efter mina år som travel manager och reseupphandlare :P

Plus på lyxen med fint badrum med små söta schampoo etc... Tyvärr minus ur miljösynpunkt (men jag är väl yrkesskadad efter mina år som kämpe för hållbar upphandling ;))

Sov gott gjorde jag i alla fall och sen vaknade jag till en härlig frukost ute i morgonvärmen :)
Frukostbuffén var ljuvlig :)

Avslutade med Café u lait och croissant vid en vacker hibiskus 


Sen var det arbetsdags, dvs möte och förhandling i mååååånga timmar.
Vi fick under tiden reda på att vår kollega som skulle ansluta inte kunde komma då det var flygstrejk i kontrolltornen. Stackarn satt först fast i Prag, sen Barcelona och sen i Sürich. 

Vi började bli lite oroliga för att kunna ta oss hem så kockan 16 fick vi skynda från vår leverantör för att möta upp vår kollega på flygplatsen och sen hinna med flyget.... Som var försenat...!
Det skulle gå klockan 19, men efter en timma i boarding-kl visste vi ännu ingenting om vi skulle komma iväg eller om det var inställt. Tillslut satte vi oss på ett flygplats-café och åt middag, (café u lait och croissant igen, allt matigt var slut pga alla försenade flyg)
Benen i högläge på flygplatscafé efter en heldag sittande på möte och sen stå stilla i kö. Den kombon är riktigt dålig för gravida ben....

 Inte fören klockan 20:30 fick vi veta att vi ens fick lyfta.
Vi kom fram till Frankfurt 15 min efter att vårt anslutningsflyg skulle lyfta så vi frågade personalen om de höll vårt flyg "det vet vi inte" svarade dom "men det flyget är också lite sent så det kanske kan gå om ni springer"
Så vi sprang!!!
Jag höll min rullväska i ena handen och min skumpande mage i andra, och sprang. Tvärs över Frankfurt flygplats. 

Vi hann! :)

Jag var hemma klockan 02:30 och jobbade dagen efter. Det var aningen tungt men det gick.

På fredagen hade jag egentligen semester men jobbade hemifrån hela dagen förutom de timmar när vi var på ultraljud och kollade på vår lilla puff igen :)

Men sen, mina vänner, sen tog jag semester!

Färskpressad citronjuice med färska körsbär och paraply, då vet man att semestern startar på riktigt  ;)

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback