Efterlängtad Matlagning :)

Hade skrivit ett jättelångt inlägg om matlagning och hur bra jag mår av det, och sen så försvann det innan jag hann publicera :(
Nåja, jag får summera i ett tråkigt, kort inlägg istället för jag vill minnas detta.

Att laga mat är som terapi för mig.
Recept vill jag helst inte använda, utan kör 99% av gångerna bara på magkänsla. Underbart är det.

Igår (måndags) lagade jag, till min stora lycka, mat för första gången sen Stella föddes. Hittills har det blivit matlådor och enklare/snabbare saker, men nu gjorde jag gryta på rådjursbog!
Den blev superlyckad och jättemör så det var en bra nystart på matlagningen :)

Rådjursbog som jag benat av och mjölat.
Smör
Gul lök.
Morötter.
Champinjoner.
Vitlök.
Timjan.
Rosmarin.
Vitpeppar.
Soya.
Buljong.
Grädde.
Puttra i 3,5 timmar
//done!

Serverade med ris, massor sockerärtor och lite gelé vid sidan om.

Nomnomnom, I'm back!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback