Bröllopsuppdatering

Snart kommer en uppdatering om allt kul som hänt den senaste tiden, men först och främst tänker jag skriva lite om hur det går med bröllopsplaneringen :)

Jag har tidigare nämnt att alla planeringslistor som finns på nätet osv får en att bli mer panikslagen än annat. Jag står fast vid det. Speciellt jag som ska akta mig för stressande situationer ska inte läsa om FÖR många tips och planeringsmåsten. Lite som att prova kläder istället för att kolla på vågen om man har ätstörningar, ska jag tänka och känna efter istället för att läsa om olika måsten. Känns bra. Rätt!

Missar vi något så må det vara hänt, jag tror inte att hela vårt äktenskap är beroende av den exakta färgen på tepåsarna ändå.

Hur som haver, nu är vi en bit på väg.
Förrförra veckan var vi iväg och beställde blommor, så allt sånt är klart, vi har träffat två fotografer och ska nu bara bestämma oss om vilken vi ska ha, vigselförrättaren är vald och bokad, etc, etc.

Det vi står i kast med närmast är att bestämma vigselringar. Vi var hos världens gulligaste (och äldsta) guldsmed igår och tittade, provade och fantiserade. Supermysigt! Nu idag har jag och Anders suttit och skissat på hur vi vill att de ska se ut. Imorgon ska vi dit igen! =)

Jag dekorera en del själv har jag tänkt, så det ska jag börja pyssla med nu.

Vi har börjat så smått med bordsplaceringen också, men kan inte göra klart den före sista OSA-datum som är 15 april. Det känns bra att ha börjat dock. Konstigt nog är detta det enda som jag oroar mig för att inte hinna med. Allt annat löser sig liksom om vi inte hinner fixa med det, men det känns bra att veta att alla hamnar på rätt plats runt bordet.
På tal om detta: Tydligen har många missuppfattat vikten av att OSA. Både jag och Anders har fått höra från många att "jamen det förstår ni väll att vi kommer!" Söta, underbara vänner och familj: vi vill att ni OSAr till mailadressen på kortet ändå. Tack! =)

Nu ska jag maila han som äger stället som vi ska gifta oss på. Har ett par frågor och tankar kring middagen. Sen är det dags för att börja skära papper (med min suvveräna skärmaskin såklart). Festhäften mm ska tillverkas.

Underbara planering!!!!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Georgmelissa

Looks good! Many thanks, Thanks much!

2011-12-05 @ 06:57:56
URL: http://georgmelissa.blogll.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback