Bröllopssidor.

Sitter och surfar på olika bröllopssidor på nätet. Jag uppskattar dem, använder den och njuter av dem och pirren i magen de framkallar... men de får mig även att tänka...

Det finns verkligen hur mycket information som helst, så jag har inte ett dugg svårt att förstå att det finns många "bridezillas" där ute.
(Bridezillaz ["brajd̯ːʐillɐʐ"] = Plural, en korsning mellan en stundande brud och odjuret Godzilla.
En galen brud som tappat kontrollen avseende såväl sig själv som omgivningen.)

Ska man göra allt som står ska man börja Låååångt innan dess att mannen friat (för alla sidor verkar vara rörande ense om att det tar 18 månader att förbereda ett lyckat bröllop, och att man absolut ska gifta sig inom ett år efter det att man förlovat sig/mannen friat.)

Angående tiden för planering.
Vi har bestämt oss fördatum för den stora dagen, och det ligger ganska exakt ett år efter det att Anders friade utan att jag anade minsta lilla. Dessutom bygger vi hus samtidigt.
Vi har alltså inte en sportslig att planera i 18 månader, och jag tror inte att det behövs heller!
12 månader hade vi på oss, och vi började planera efter 6 så... 6 månader alltså!
Sådetså!

Sen har jag lite svårt för den delen att allt och alla verkar vända sig nästan uteslutet till bruden i fråga.
Jag vet att det är brudens stora dag, och det är jag helt ok med (tro mig).
Men vi vill planera bröllopet tillsammans, även om jag håller i många trådar vill vi båda att båda ska leta, väga, välja och besluta kring den stora dagen.
Vi - är liksom en nyckelförutsättning för bröllopet över huvud taget! Jag vill inte ha ett bröllop själv!

Jag måste förtydliga här att det absolut inte är så att jag inte gillar bröllopsplanering, tvärt om! I Love it!
Jag har gjort en speciell pärm, skrivit ut checklistor, registrerat oss på olika bröllopssidor, vi har gått och ska gå på bröllopsmässor etc etc, men!
Det jag har svårt för är den här förväntanshysterin som finns.
Man ska ta så här lång tid på sig
Man ska ha lösnaglar
Man ska vara helt perfekt brun men inte bränd, och inte ha en finne i hela ansiktet trots föreslagna 18 månader av konstant planering inför den perfekta dagen!
Tårtan ska vara den godaste man någonsin smakat och
brudgummens tal ska slå Daniel Westlings fantastiska tal med hästlängder.

Men lets face it, så ser det inte ut för de flesta. Säkerligen inte för oss heller!

Vi tar 6 månader på oss!
Vi får se om jag tar manikyr eller inte - det beror på tid och pengar.
Min hudnyans kommer förmodligen som vanligt skifta mellan ljusbrun och olivspad, och jag kan nästan lova publiken en finne utan dess like på nästippen, men jag har en känsla av att lyckan lyser igenom sånt...
Om Anders får för sig att säga något så vore det jättefint, men helt ärligt vill jag inte gifta mig med varken Boxer-Robert, eller en levande reklamdocka för sveriges retorik-akademi.

Äh!
Nog med debatt och gnäll.

Varje bröllop är magiskt och unikt, varesig det är på en gråsten eller på slottet!
Det är just det som är tjusningen med bröllop - det blir liksom bra vad man än gör, så länge det är kärlek och lycka med i bilden. =)

Vår planering är i full gång!
Vi har aktiviteter inbokade ända till bröllopet självt, och vi väljer aktiviteterna utifrån vår egen smak, budget, tid och vilja.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
Men du...
Vet du vad det bästa som finns är med att planera just vårt bröllop?

Jo, att vi, jag och Anders, fantiserar, drömmer, rationaliserar, räknar, gnäller, skrattar, ser, blir irriterade, ler, känner, vill, längtar.... och att vi gör alltihop tillsammans!
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: Madde

Underbar läsning!

Finaste tjejen kommer stå som brud och du har din prins bredvid dig.

Det är det som gäller. Ni två!!

Magiskt.

Pus

2011-01-12 @ 07:24:51
URL: http://spanskablomman.blogspot.com
Postat av: PetramedAochE

Well said! Det är kärleken som är det huvudsakliga inte allt lull-lull runt omkring <3

2011-01-12 @ 07:57:56
URL: http://www.PetramedAochE.se
Postat av: Jenny Hjorth (fd Carlsson)

Är så glad för din skull!



Det viktigaste är ju att ni två är på plats. Annars blir det inget bröllop... ;)



Men stressa inte ihjäl er runt det hela, att må bra på sin bröllopsdag är en fördel.



Kram och lycka till med planering och husbygge!

2011-02-03 @ 23:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback