Tom Yum Blask

Hejsan,

Jag har precis gjort årets första kulinariska vurpa.
Skulle göra Tom Yum Kung (eller Tom Yum Goong)idag. Tom yum kung är en thailändsk räk/fisk-soppa med stark smak av citrus, koriander och chilli. Det är en av mina thailändska favoriträtter och jag väljer nästan alltid den när jag är på thairestaurang. Ibland väljer jag pad Thai (nudelwook), och pad thaien har jag gjort många gånger hemma med bra resultat.
Hur som helst!
Jag var fast besluten att göra min soppa idag och hade köpt alla ingredienser (utom en som det står "valfritt" på).
Jag gjorde den enligt receptet och det blev... ja... riktigt dåligt!
Inte illasmakande, men bara... dåligt. Blaskigt, vattnigt och allmänt smaklöst. Jag verkar ha fått med grundsmakerna men både hettan och konsistensen samt någon smak som jag inte kan sätta fingret på saknas. GAAH! Frustrerande!

AJ säger att det inte gjorde något men jag är ändå lite ledsen... Jag som var så himla sugen... =(
Jag måste helt enkelt fråga mina familjemedlemmar som bor i thailand om receptet... det här går ju liksom inte!

Nä, nu går vi på bio i ren protest!

Puss och kram och tjillivippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback