Pasta med kantareller och en älg.

Nu tror ni att jag och pastan har varit ute och plockat svamp och råkat se en älg, men så är inte fallet.

Nä, detta är ett hederligt receptinlägg där jag berättar om den onödigt lyxiga, men extremt goda middagen jag gjorde till mig och AJ idag.
Som vanligt åt vi upp nästan allting innan vi hann ta kort, och jag vet inte om kort på matlådan är riktigt lika kul, men är man hungrig så är man. Ni får använda fantasin och föreställa er rätten istället.

Dåså;

Pasta med Kantareller och en älg:
(4p, ca 40min)

4p fullkornsspaghetti

ca 400g färska, rensade kantareller
ca 250g ryggbiff av älg (eller nöt)
1 liten gul lök
2,5dl matlagningsgrädde
0,5dl vatten
Smör
salt
vitpeppar
vitlökspulver
oregano
en skvätt soja

Koka pastan samtidigt som resten utförs:
Smörstek kantarellerna och lägg dem i en skål åt sidan.
Strimla biffen och hacka löken
Nu borde pastan var klar så nu får den lite smör på sig och vackert vänta på sin tur.

Fräs biffen tills den är nästan genomstekt.
Lägg ner löken och fräs ihop de tu.
Blanda ner de smörstekta kantarellerna
Krydda med salt, vitpeppar, vitlökspulver och oregano
Blanda noga
Häll i grädden och vattnet
Ha i sojaskvätten (mest för färgens skull)
Rör om och låt sen puttra på svag värme i ett par minuter

Servera gärna med tallrik och bestick för den ultimata matupplevelsen.


Njut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback