Jag bojkottar Othello!

Hej!

Ett klagomålsinlägg och en recension på samma gång.

Jag och mina två vänner Sören och AM skulle ut och äta idag.
Eftersom vi sen tre, fyra år tillbaka har pratat om att äta på ett ställe som heter Othello, här i göteborg, bestämde vi oss för att ta vår måltid där.


Vi kollade menyn redan på nätet, innan vi åkte dit, och tyckte att det såg ganska dyrt ut. Antog att det måste vara ett jäkla bra ställe...
Vi kom in och bad om ett bord för tre.
Hon frågade om vi ville sitta på verandan, vilket vi ville, och vi fick välja ett bord.
När vi hade suttit med menyerna i knät ett tag och det var dags att beställa så visade det sig att vad jag än beställde så var det inte laktosfritt.
Tillslut valde jag en pizza med mozzarellaost (äkta mozzarella görst på buffelmjölk) och antog att det skulle vara frid och fröjd.
Som tur var kontrollfrågade jag "det är äkta mozzarella va?!"
Hon svarade "nä det är vanlig"
"inte buffelmjölk alltså?"
"Nä, vanlig"
(för mig är buffelmozzarella vanlig mozzarella... all annan mozzarella är ovanlig, eftersom den inte är original)
Så jag frågade:
"Vad har ni på mednyn som itne innehåller mjälk eller grädde?"
Hon gick ut i köket och skulle kolla, men sen kom en annan tjej tillbaka istället.
Hon behagadeinte kröka på nacken utan talade stelt till mig.
"Vill du ha laktosfritt så får du ta en pizza utan ost. Vi har grädde eller mjölk i allt."

Jag kunde inte låta bli att undra vad detta var för ställe som ville kalla sig italienskt och bara har laktoshaltiga rätter?
Är det ett ställe av italienare för enbart svenskar?
Eller av svenskar för svenskar, men som vill kalla sig italienskt?
Borde inte den vanliga, laktosintoleranta italienskan också vara välkommen?

Som ni kan läsa i mitt inlägg angående laktosintolerans så är det mycket vanligt i söderländer och däribland Italien.

Eftersom det enda jag fick välja på var "pizza utan ost" så bestämde vi oss för att gå vidare till något annat.
De skulle prompt ha betalt för de tre glas med isvatten (vanligt kranvatten) som vi redan fått in.

Jag kommer inte gå tillbaka dit. Kommer inte heller rekommendera någon annan att gå dit. Fruktansvärt otrevligt, svindyrd och uppenbart bristandande matlagningskompetens.

Othello:
N-

_________________

Vi gick på VinoPasta istället.
Nu kan vi snacka italiensk restaurang!
Små bord med trevlig personal.
Hyfsade priser, mycket mat (huvudrätten, förrätt och efterrätt var lite små) och framför allt GOD mat!
Det fanns mängder att välja på, och varje allergiker kunde få sin specialare.
Jag bad dem göra en laktosfri efterrätt och jag fick gino utan glass. Perfekt!

VinoPasta:
NNNN



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback