Bortlovat blogginlägg

Hela kvällen har bestått av att tillverka kort (jag vet, jag är toksent ute) och tvätta, men här kommer en blogg om en helt annan sak. Har nämligen lovat en läsare ett av mina recept, nämligen:

Nadjas heta räkpasta
Mängd: ca 4 portioner
Tillgningstid: ca 20 min

Ingredienser
1/4kg Frysta skalade räkor
1l Pomarola (italiensk kryddad tomatsås)
2st Vitlöksklyftor
1 tsk Chilipulver (grovmalet)
10 blad färsk basilika
400g färska tagliatelle
Parmigiano (parmesan)

Instruktioner
Sätt på vatten till pastan.
Fräs vitlöken hastigt i en kastrull.
Lägg i pomarolan och låt den koka lite.
Krydda med salt och chilipulvret.
När den är färdig så ha i räkorna och ”bryt i” 6 basilikablad (låt bara räkorna bli varma, annars finns risk för att de blir sega)
Servera på pastan och garnera med parmesanost och färska basilikablad.

Buon appetito


Pssst... Har tyvärr inga bilder på anrättningen, men kan lova att den ser riktigt fräsch och aptitlig ut!


Kommentarer
Postat av: Sören

Tack som fan!

2008-12-17 @ 23:04:12
Postat av: Nadja

Vassego'!

Hoppas det blir lyckat!

2008-12-18 @ 23:02:33
URL: http://vivalanadja.blogg.se/
Postat av: Sören

Det blev lyckat som bara den!

Vi ger den 8 tofflor :D Fast det kan ha att göra med att pastan blev en aningens klibbig...

2008-12-22 @ 21:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback