Hej och välkommen kära sommar!

Det är svårt att hävda annat än att man längtat efter den här sommaren. Äntligen!
Förra året var jag ju mammaledig så då kunde jag njuta av varenda liten solstrimma, men eftersom jag spenderar dagarna inne på kontoret nu så kommer många strålar undan. Det känns som slöseri med D-vitamin!
Nåja, nu är solen och värmen äntligen här och det betyder att nätterna blir kortare, och den brukbara lediga tiden jämfört med arbetstiden jämnas ut något. Underbart!

Hur har jag tagit vara på detta då?
Jo, till och börja med stängde jag in mig på gymmet idag (ja, lätt knas med tanke på ovan, men jag fick sån energi av morgonsolen och "carpe yada yada" duvet. 
Sjukt skönt pass på värsta bästa gymmet. Love it!


Efter att ha snabbhandlat drog jag hem och gjorde lunch till familjen. Sen fixade jag i lekstugan och gjorde fint. Bild kommer senare ;)

Vi fick upp alla möbler på altanen också. Så j e d r a skönt. Nu är det liksom inte så lång startsträcka om solen tittar fram :) 

Barnen har lekt bra hela dagen. Stella har varit mycket hos grannen och studsat studsmatta och Amelia har hjälpt (nåja) oss :)

Sen har jag såklart gjort middag (stekt halloumi med pauluns supermix och en stor sallad - utomhus!!!) life is good.

Nu är det nybadade småkottar jag har bredvid mig i soffan, och så snart de sover tänker jag ta mig ut i kvällssolen på framsidan medan mannen min är och hämtar hem svärföräldrar på flygplatsen:) 

Hej och välkommen kära sommar :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback