Det här med perfektion

Hejhopp!

Idag var paret Järvheden på Nyhetsmorgon och pratade om deras blogg där de visar vardagen utan retuschering. Underbart tycker jag!
Äkta människor!

Jag vill också tipsa om en underbar Facebook-grupp som heter "family living - the true story". Lite samma sak. 

Ta en bild, lägg inte på nåt filter genom instagram, gör snarare tvärt om, dvs rätta inte till mössan på barnet innan du fotar den vackra utomhusmiljön, torka inte bort smulorna på bordet innan du fotar din frukost... A, du hajar konceptet 😊
Jag älskar att läsa om och se dessa äkta livssituationer!!!

Dock kan jag ju erkänna att jag är lite dålig på att göra samma sak själv. Har svårt att lägga upp en bild på Facebook där jag står lite snett pga foglossning med otvättat hår och osminkat ansikte och äter en skogaholmsmacka med ost. 

(Ja det är sant, ibland är jag osminkad och otvättad i håret, jag har faktiskt en jädra jobbig foglossning och ja, jag äter skogaholmslimpa med ost ibland trots att jag vet att en osötad gröt på chiafrön och broccoli hade varit bättre för både mig och bebis)

Men hur som helst så gillar jag verkligen att minnas alla fina stunder med lite extra glans, och det kanske är därför jag  gärna lägger på ett filter, drar kammen genom håret och fixar Stellas mössa innan jag tar fotot... Det är väl också okej? 
Jag menar - anledningen till att alla tänker att "när jag var liten var det minsann underbart lagom varm sol på sommaren och tjockt med vacker vit lagom kall snö på vintern" är förmodligen att redan våra föräldrar inte brydde sig nämnvärt om att fota en grå slaskig onsdagsmorgon i december då de knappt fått på oss overallen rakt... 

Hur som helst, på alla plan, vågar jag nu för tiden hålla fast vid att jag mår bättre av att inte alltid försöka vara perfekt. Något som betydde allt förr. 
Det i sig innebär för mig att det är perfekt att inte vara perfekt!

Rätt skön känsla :)

Må ni alla ha en perfekt dag utan perfektionism ;)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback