Bröllopsdag!

Tjenixen!

Igår firade jag och Anders treårig bröllopsdag. 

Jag var ledig på dagen så då åkte jag, Malin och Cajsa till barnens handelsbod och shoppade lite samt fikade på stationscafét. Därifrån åkte jag och Malin till big baby och köpte saker till hennes kommande bebis :)
Vidare åkte vi och hämtade barnen på dagis och åkte raka vägen hem till dom och fikade medan barnen lekte tillsammans :) 
Heldag med andra ord ;)

Vid fyra kom Anders dit och så fikade han också och sen åkte jag, Anders och Stella på bröllopsdagsfireri! 
Vi åkte till Melanders fisk och sprang på Jens och Susanne som satt och mumsade räkfrossa i baren, men vi skulle ju äta på restaurangen så vi satte oss inte vid dem.

Vi var lite nervösa över hur det skulle vara att ha Stella på "finrestaurang" och försöka fokusera på varandra men det gick toppenbra! 
Det hjälpte att hon fick låna kritor av personalen :)



Enda gången hon var lite missnöjd var när hon åt sin pommes för snabbt och rånade bita sig själv i tummen, stackarn :-/
Hon har nu bevisat att hon fixar detta, vilket för oss är underbart skönt :)

Vi fick njuta av prima kulinariska upplevelser så som poscherad rödtungafilé och moules frites. 

Efteråt unnade vi oss varsin god dessert. Anders tog "créme brulé med hallonglass" och jag tog en "new york brownie"



Mätta och nöjda åkte vi hemåt och så öppnade Anders presenten jag köpt till oss, ett underbart doftande Wood wick candle med en härlig och mycket delikat doft av friskt päron. Det sprakar som en öppen spis när det brinner och det skapar garanterad mysfaktor :) 


Jag slog på stort och köpte största modellen. Fyrahundra spänn för ett ljus, men det är bara mysigt, och är det bröllopsdag så är det ;)

Kramisar!
/fru Jansson 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken härlig bröllopsdag!

2014-05-29 @ 20:18:08
URL: http://konttaskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback