Världens längsta men snabbaste dag

Varför går tiden fort när man har roligt och långsamt när man längtar?
Varför går den fort när man har bråttom men långsamt när man vill att den ska gå?

Idag var en lång dag som gick fort! Den tyngsta kombinationen.
Jo, jag som vanligt upp och gjorde mig i ordning, åt frukost med Anders, körde till jobbet (kändes som det tog jättelång tid eftersom jag var stressad) och jobbade. Men jag jobbade inte normalt utan hysteriskt, ni vet sådär hysteriskt som vissa dagar bara är. Så dagen gick fort.
Jag hade ett möte 16-17 som jag skulle hålla i, en presentation. En milstolpe.
Jag tog 20 minuter lunch (det tar tio att gå till och från matsalen) och inte så mycket som en kafferast på hela dagen. Klockan 16 var jag helt slut men redo för mitt möte. Ta 10 personer med storm. Kom igen nu Nadja!
En (1) person kom.
:(
Jag blev lite bitter kan man säga.
Jag fortsatte jobba. 
Fy, imorgon tänker jag återkoppla.

Sen åkte jag och handlade inför Stellas kalas :) det fick mig på bra humör igen och nu är skåpen fulla här hemma :)

Idag får jag och Anders i skift så när jag kom hem klockan kvart över sju så skulle han gå och klippa sig. Själv känner jag att jag gjort nog idag så det blir inte fler knop.

Det känns som jag haft världens längsta men snabbaste dag :(

 Nepp! Istället ska jag nu byta om och ta mig en kopp te. Sen ska jag lägga ytterligare ett lager av mitt nya älskade nagellack som jag köpte igår :)



Nu ska jag bara kvällsmysa tills jag somnar. 

Sådetså! ;)

Kram! 

Kommentarer
Postat av: Jan Söderberg

Hej detta är intressant,jag frågade min yngsta dotter Märta när hon var 7år,Märta varför går tiden fort när du har roligt och långsamt när du har tråkigt?
-hon svarade När man har kul tänker man inte på tiden och tråkigt då tänker man på den!wow klockrent.

Svar: Åh, vilken klok dotter du har :) visst är det precis så!
Nadja

2014-05-22 @ 05:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback