Stella 2 år!!!

Hej alla finingar!

Den här helgen började i onsdags för mig, och idag när det är lördag har jag därför en jätteskön känsla.

I onsdags gick jag upp tidigt och bakade och gjorde i ordning allt iför eftermiddagen. Efter lunch kom mamma, pappa och Julia och vi hämtade Stella från dagis. Stella hade blivit firad med fruktfat med tomtebloss, en princesskrona och en fin ballong! Hon var så stolt och glad :)

Runt tretiden kom Anders hem och klockan fyra började folk trilla in till Stellas kalas. Mängder folk! ;) 
Underbart.
Jag blir tårögd när jag tänker på hur älskad hon redan är, av så många... Och hon är bara två år gammal! Underbart att se! :)
Jag gjorde en nalletårta till Stella som hon tyckte mycket om och i övrigt gjorde jag rosformade halloncupcakes med vit chokladtopping, stjärnformade chokladklubbor med kokos och så blev det en del småkakor såklart :)




Kalaset höll på ungefär mellan 16-19 och klockan 20 var det en riktigt trött ettåring som somnade mitt i vällingen :)

Dagen efter väckte Stella oss såklart så det blev ingen sång på sängen, men väl till frukosten :)
Då blev det även stjärnsmörgås med marmelad, apelsinklyftor, födelsedagståg och flera paket :)





Vi fick alla väldigt mycket kaffe serverat av Stella den morgonen ;)

Anders åkte till jobbet vid nio och sen vidare till Åre för en weekend på snowboard med jobbet.

Till lunch fick Stella sin favorit som hon också efterfrågade, nämligen pasta med bacon.

Efter en skön dag med en hel del lek åkte vi till svärisarna och så fick Stella bli firad av farmor och farfar också :)


Kalas kalas kalas :) tack snälla farmor och farfar!


Klockan halv tio somnade hon på sin födelsedag... Ja det gäller ju att suga ut varenda sekund man orkar ;)

Igår åkte vi till köpcentrumet och gick i lite affärer. Mina föräldrar bjöd på lunch och jag köpte frusen yoghurt till oss alla.  
Julia tappade bort sitt halsband så nonno och nonna köpte ett nytt till henne, och så fick Julia och Stella varsitt par skor av dem också. 
Tack snälla nonno och nonna!
 Det var en slagen hjälte som somnade med skorna på igår efter shoppingturen


Så ja... jag har blivit lite bortskämd den här helgen, det erkänner jag ;) både för att folk varit så generösa med presenter till Stella men framför allt för att vi är omgivna av så mycket kärlek. Är så otroligt glad över det :)

Idag åkte mamma och pappa och Julia hem så jag och Stella gick till lekparken. Där lekte vi med Sixten och Stellsson (och deras föräldrar) 


Nu sover Stella middag.
Jag passar också på att vila och sen ska vi över till Linda och Roger och Stellsson för middag innan vi går tillbaka hit på mellomys :)

Ha en underbar lördag och NJUT av solen :)
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback