Högt och lågt

Ja det blir väldigt skiftande kvalitet och detaljrikedom när man bloggar såhär sällan, så därför får jag helt enkelt nöja mig med att blogginläggen är olika på alla sätt. Ytligt och djupt, gammalt och nytt, högt och lågt.

Nu ska vi se vad som hänt sen sist...

Sist jag bloggade var den 9/3 tror jag... Alltså nästan en månad sen.
Under mars månad har inte direkt livet stått stilla. Tvärt om.

Andra helgen i mars var jag på Stockholm scrap and pearl event! För en scrappare som jag är det ett sannt Mecka. Ett paradis fullt med vackra saker, humor och likasinnade. Känslan när kreativiteten sprutar ut genom öronen på folk och alla är med och bidrar är underbar! 
En kurs med Finnabair fick jag till, några LOs och ett par kort. Tiden spenderade jag med tjejerna vid bästa bordet, vid det otaliga butikernas montrar eller arbetandes som "avprickare" och "vinstutdelare" på eventet :) 
Jag bodde på hotell med Svägis, Ulrika och Karin och njöt av en lugn egentidshelg. Självklart saknade jag Stella och Anders, men ibland behöver man bara vara den man är och ta en micropaus från att vara mamma och fru, och istället bara vara...!

Veckan därpå var otroligt nog Anders hemma i Sverige hela veckan, vilket kändes jätteskönt!

Efterföljande helg åkte vi till hemstaden för att fira min mamma, min brors fru och min äldsta systerson som alla fyller år i mars månad. 
Det vart en väldigt lyckad fest hemma hos min bror som i äkta italienaranda började innan lunch slutade sent. Underbart!
Kan nog inte förklara med ord hur glad jag är över dessa sammankomster med min familj. Äntligen ses vi allihopa samtidigt! Ingen som bor utomlands, igen vars respektive inte "känner för det"... alla är bara där! Glada! Precis som man ska va i en familj <3
Äntligen!


Sen, på tisdagen, åkte Anders till Frankrike igen och kom hem natten till fredag. Fredagen i sin tur var solig och fin men gick tyvärr ändå som i ett töcken då vi alla tre var jättetrötta, men vi makade oss ändå iväg till restaurang och åt med Freddan, Vendy och Ally innan vi slocknade hemma.

Lördagen spenderade vi ihop med två underbara familjer.
Först träffade vi Jannica med familj och hade kvalitetstid i soliga Stockholm. Vi gick på Akvaria, promenerade på Skansen, åt pannkakor på fik och "tog en catch" (dvs geo catching... Jag känner mig cool när jag kan språket) ;) 

Sen firade vi Sixten som fyllde två 25/3. Han fick en mycket uppskattad leksaksgrill av oss :)
Barnkalaset var toppen och barnen lekte ute nästan hela tiden. Undantaget var bara när Malin gräddade våfflor till oss alla, då satt alla (även vi vuxna) vid bordet som lydiga barn och väntade på sin våffla ;)

Igår, söndag, åkte Anders igen.
Denna gång var det extra jobbigt för mig. Delvis är han borta längre tid. Delvis åkte han redan på söndag förmiddag vilket var världens sämsta dag då det var soligt och världen myllrade av gulliga familjer. Men detta är sista vändan så jag hoppas på att han inte får nåt nytt sånt projekt på ett tag nu ;)

Jag och Stella åkte till Köpcentrumet för att spendera lite tid och pengar och vi lyckades bra.
Jag köpte massor kläder till Stella som på ett tydligt och hastigt sätt bytt storlek. Dessutom köpte vi pärlor, en fotboll och såpbubblor till Stella samt lite smått och gott på The body shop och Lindex till mig ;)
Och så tog vi en helmysig mor- och dotterfika på Gatau eller vad det heter. Just den stunden kommer jag bära med mig länge. Det är livskvalitet på riktigt :)
<3


Idag har gått bra med lämning, jobb, hämtning och allt annat som hör till. Men tyvärr har Stella åkt på nån bacill igen och när jag lade henne ikväll hade hon en otrevlig hosta och 38,6 i temp.
Jag hoppas hon mår bättre imorgon, men har hon minsta tillstymmelse till feber så VAB:ar jag. 


Stackars mammas lilla hallonhumla <3

Nu ska här sovas. Hoppas du orkade läsa hela min uppdatering ;)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback