Lite egentid

På senare år har jag verkligen börjat uppskatta min egentid. Inte för att jag inte tycker om att vara med folk, tvärt om, jag umgås med några av de underbaraste på denna jord ;) och min familj älskar jag över allt annat <3 men ända sen jag, va ska man säga, blev trygg i mig själv och mina livsval (?!), så har jag börjat uppskatta att faktiskt vara helt själv ibland.
Gärna bara en stund, några timmar. Det är lagom :)

Ikväll är en sån kväll.
Anders är på styrelsemöte och Stella sover. Jag är helt själv.
Jag gör inget speciellt. Bara är. Själv.
Sänker TVn och småtittar på Simpsons. Inget mer avancerat än så. Tänder några ljus och gör en kopp te. En knäckemacka till kvällsmat.



Opretentiöst och enkelt. Bara jag.

Jag tror jag uppskattar dessa stunder mera nu för tiden eftersom jag är trygg i att alltid ha min älskade familj nära mig.
Jag är liksom själv, men aldrig ensam <3

Man kan uppskatta någon annan först när man lärt sig att uppskatta sig själv.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback