Alla hjärtans dag 2014

Idag var de alla hjärtans dag, och jag gillar verkligen den här dagen. Inte för presenter eller godis, utan för att de flesta är så goa mot varandra och det smittar ända rakt in i hjärtat :) 
Jag gillar verkligen den här högtiden! Finns det nåt bättre att fira än kärleken? Tror inte det ;)

Här firade vi med pompa och ståt ;)
Mamma och pappa bjöd det här trötta föräldraparet på färska räkor och vitt vin. Lyx utan dess like för ett västkusthjärta som flyttat till Stockholm ;) tusen tack!
Till efterrätt åt vi ett stort hjärta med galet fina jordgubbar. Nomnomnom! 
Tyvärr missade jag att ta kort på denna underbara middag :(

Tog kort på maten gjorde jag däremot i onsdags!
Då fick vi nämligen barnvakt av svärisarna (tack igen!!!) och unnade oss en middag i Stockholm city.
Anders valde restaurang och bokade bord, och jag blev glatt överraskad när han tog mig till en japansk restaurang som jag länge velat testa  :)
Mitt hjärta, han kan han <3

Efter ett samtal till farmor med hostmedicin-instruktioner var vi redo för en kulinarisk dröm.


Till förrätt tog Anders en tempura:


Och jag tog en "liten" sashimi:

Till huvudrätt tog vi båda sakemarinerad havsabborre med blåmusslor och vitsoyasås:

Till detta drack jag en mjuk Chardonnay från USA.
Fantastiska råvaror och en helt underbar gastronomisk upplevelse.

Vi avslutade med att unna oss en mörk chokladmousse och kaffe




Som sagt, min man han kan han. Överraskningar är det bästa jag vet :)

Älskar dig min underbare make <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback