Tiden går...

"Alla dessa dagar som kommer och går, det är dom som är livet" -ett citat som mamma klippt ur tidningen för väldigt många år sen, och som jag verkligen tycker om :)

På det temat kommer här lite vardagsbilder - för bloggen handlar om mitt liv, och alla dessa dagar är just mitt liv :)

Jobbet är igång på riktigt igen och det är väldigt ofta väldigt svårt att hitta kläder som funkar. De ska sitta snyggt, vara bekväma, vara affärsmässiga, vara svala, vara täckande... Hua! 
Men jag mår iallafall grymt bra vilket jag hoppas väger upp lite av min tillfälliga Mumin-look ;)


Jag är en bit gången i graviditeten nu och hon sparkar ordentligt och ofta :) detta konstanta knuffande i magen kan jag bli galen på nu, men jag vet också hur mycket jag kommer sakna det sen <3


Min älskade stjärna har under sommaren gått från landkrabba till fisk! Varje tillfälle som ges vill hon bada, ligga och sprattla bland bubblorna och öva på att doppa huvudet och dränka badleksaker :) 
Det bästa med detta fenomen är att hon blir jättetrött efteråt och nattningen (dricka välling i soffan och sen lägga sig) går som på räls och hon somnar så fort hon träffar kudden :) 
Min lilla stjärnfisk <3

Jag hade en ledig dag med egentid, och för en gång skull så unnade jag mig att köpa saker till MIG! Och inte bara praktiska "jag borde köpa-saker" utan verkliga härliga favoritprylar!
Jag är tokig i min nya väska från DonnaDonna ;)

Och eftersom jag tillfälligt vuxit ur min vigselring så unnade jag mig en vikarierande juvel, i form av en stål och toséguldig ring med swarowski-kristaller :)

På lördagen plockade Stella rabarber och fick välja på kräm eller paj, och eftersom hon valde kräm blev det ett givet mellanmål. 
Hon hjälpte mig att skära upp rabarbern och mäta och väga. Hon hade riktigt kul, och krämen blev väldigt god :) Stor lycka för oss båda (och för Anders som verkligen gillar rabarberkräm )


Efter dagis tycker Stella om att "gå på promenad" och hon är väldigt kommunikativ under dessa promenader vilket gör dem ytterst spännande för både mig och Anders. Hon kommenterar allt från grävskopor och tomtpinnar till grannar med trimmer, blommor och fina stenar... Och vissa dagar, t ex idag, hittar hon en extra fin pinne som förtjänar lite uppmärksamhet genom att få rycka in som käpp, pet-mojäng, paraply och penna. 
Och varför inte liksom...? :)

Kärlek <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback