VABsnack och gnäll från mig

Hej,

Är nu inne på andra dagen med VAB. Känns som tjugonde dagen... Stackars lilla stjärnan ligger och pendlar mellan 37,6 och 38,8 i temp och hostan är verkligen otrevlig.
Ingen av oss har fått sova på två nätter så det är väl inte så konstigt att stämningen här hemma är lättirriterad från bådas sidor. Trötta. Rastlösa. Stackars lillan är sjuk, hon som alltid är så pigg. Hon är trött och sur. Och trotsig! Vem är denna flicka och vart är min goa Stella???

Jag har kännt mig ensammare än någonsin och det känns som torsdag kväll aldrig kommer. Längtar så efter min andra halva...

Jobbet hopar sig. Jobbtelefonen ringer och ringer. Mailen trillar in. Jag anar min "hög" när jag väl kommer på plats igen.
På fredag.
En veckas jobb på två dagar. Tjipp tjena.

Idag var dock ljusår bättre än igår, och jag kände mig mindre ensam.
Redan vid nio blev dagen bättre av att solen visade sig. (Jämfört med gårdagens lekplatsutflykt i hagel och blåst).
Vid halv elva kom fina Malin och hälsade på vilket gjorde mycket för mig. Och för Stella tror jag det var skönt att höra någon annans röst ;)
Jag dukade upp lite frukt utomhus och efter lite lek med Stella blev det glass för Stella och kaffe-latte för mig och Malin.




Stella vägrade lunch och sov bara en kvart idag. Efter tuppluren (som annars brukar vara en dryg timma) tog vi en promenad i barnvagnen och pusslade Nalle Puh för femtioelfte gången.... sen fortsatte mina försök att få i henne något över huvud taget. Det blev nästan en hel apelsin :)

Sen kom svärisarna! 
:)
Stella blev glad och jag blev glad. Jag gjorde glass-smoothie och värmde några av Anders surdegskanelbullar :)
Stella åt två bett på bullen och typ tre skedar smoothie (som hon vanligtvis är tokig i). Sen somnade hon i mitt knä.
Efter en stund la jag henne i soffan men strax därefter vaknade hon av en hostattack och var på sämsta humöret idag.
Tvärsur!
Hon ville inte sitta i soffan, inte i sin favoritfåtölj, inte gå, stå, prata, titta, blunda, dricka... Inte ens äta kaka!
Efter otaliga försök med allt möjligt fick vi till en lugn Stella i fåtöljen. När hon sen fick för sig att tacka ja till en glass så började det gå åt rätt håll igen.
Jag tog tillfället i akt och åkte till Apoteket medan svärisarna passade och köpte halva stället. Nässpray, hostmedicin, alvedon, badskum, roliga servetter, roliga topz.... Allt för att göra det lite enklare att vara två år och jätteförkyld.

Hostmedicinen gick ner och humöret gick upp.
När svärisarna hade åkt åt Stella för första gången på två dygn en ordentlig portion mat. Pasta med tomatsås, ärtor, kokta morötter och mozzarella-ost. Äntligen!!!!

Det var med nöd och näppe jag fick i henne hostmedicinen ikväll men ett geléhallon och fem omgångar med Nalle Puh-pussel senare var den svald. 

Nu sover hon och jag har bullat upp under madrassen för att hon ska ha lättare att andas. Jag hoppas SÅ att det funkar. Jag klarar mig, men mitt lilla hjärta måste få sova lite.

Imorgon får jag lämna henne hos svärisarna några timmar på dagen så jag får vila. Jag känner mig lite mindre ensam nu :)

Kram och gonatt <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback