Torsdagsfunderingar

Tjillivippen!

Veckan har gått ganska fort. Det är underbart att ha Anders hemma. Allt blir lite bättre när man är med sin andra hälft <3

Inte så mycket har hänt i veckan. Det har varit sol men också snö:
Bilden togs på kontoret i tisdags. Jag är missnöjd över att snön la sig...

Igår kom svärisarna över och hade med sig påskägg till oss alla. Stella fick kläder och godis och jag och Anders fick lyxiga chokladpraliner från gateau :)

Nomnomnom :)

Jag har varit ledig idag. Hur skönt som helst och välbehövligt!!!
Sovmorgon blev det. Liten i alla fall. Jag gick upp åtta och gjorde mig i ordning och åt frukost. Klockan nio hade jag tid hos min KBT-terapeut och efter det hade jg riktigt mycket positiv energi i kroppen.

Jag tog tag i dagen och handlade mat, som verkligen behövdes. Det blev som vanligt mängder av frukt och grönt, och nu hittade jag fina nektariner också :) lycka!!!

När jag kommit hem gjorde jag lite lunch och åt medan jag läste hela numret av "allt om mat - fest" i lugn och ro. Så skönt!
Sen fixade jag i köket, ställde i ordning våra nya stekpannor etc samt fixade mängder av tvätt. Plocka ihop, ta ner, dela upp, tvätta, torka, vika, dela ut... Ja ni vet... Nu hade vi sån backlogg på tvätten att det var skrämmande att starta men skönt att ha det gjort.

Sen var det dags för nästa läkarbesök, min husläkare, och domen löd att jag fortsätter jobba 75% ett bra tag till.
Bara att acceptera.

Sen hämtade jag en väldigt glad Stellabit på förskolan och så åkte vi hem och tog varsin riskaka ("risse kaka") och läste fyra böcker. "Per Olssons bonnagård", "mollys första färger" "barbapappas födelsedag" och självklart: "maxi Max".

Sen kom Anders hem och jag gjorde god middag. Pasta med tomatsås, Kalamata-oliver, mozzarella och mängder basilika :) nomnomnom ;)

Sen duschade jag och Stella och sen somnade hon tidigt idag.

Nu har jag inte så mycket mer som jg känner att jg behöver få ner på pränt här, men jag avslutar med en skön bild på hur Stella njuter av ett kex i sin fåtölj efter en hård dag på dagis ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback