Sa jag att tisdagen var fantastisk?

Det var den i alla fall :)

Dagis var stängt och Anders tog en pappadag. Samtidigt tog jag min sjukdag så vi fick lite familjetid :)

Solen sken och vi var ute från strax efter frukost till middag. Fullständigt underbart!

Men vi började dagen med att åka och handla. Skönt att ha det gjort.

När vi kom hem gick vi raka vägen ut. Jag sopade och såpade hela altanen medan Anders och Stella satte ihop Stellas fina rutschkana som hon fick av sin kusin i helgen :)

Sen var det dags för lunch som Anders lagade eftersom jag jobbade ute, och tätt därefter somnade Stella. 
Vi tog varsin is-latte i varsin solstol på altanen som redan hunnit torka :)
Hej sommar! :)

Efter sovstunden gick Anders och Stella till lekparken och jag fixade hemma. Sen kom de hem igen och hade med sig Sixten och Johan, och jag tog fram glass till alla :)

Sen var det bara massa lek och bus tills mellis då jag gjorde fruktsallad som vi åt i solen :)

När grannarna gått hem gjorde jag middag som Anders grillade.
Det blev sötvattenlax och grönsaker i folie samt pizzapinnbröd. Mycket lyckat!

Jag fixade också till våra jordgubbsplantor som till min stora lycka överlevt vintern :)


Sen kom andra grannar, Roger, Linda och deras Stella och hälsade på över en fika. Mysmys :)

Stella avslutade dagen med ett roligt bubbelbad ("bada lubblor") och somnade sen mitt i vällingen på kvällen och sov hela natten :)

Jag själv upptäckte att jag kanske borde haft lite mer strategiskt placerade axelband...

Så idag när det verkligen är torsdag så tänker jag tillbaka lite på tisdagen som var :)

Vilken härlig dag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback