Är det verkligen över?

Vågar inte tro att det är så fören jag ser det med egna ögon. Fören Anders kommer in genom dörren och säger att projektet är slut... 
Känns tveksamt, men jag hoppas såklart :)

Idag har jag fått lyxa mig lite :)
Imorse efter frukost så badade jag och Stella och sen lyckades jag med premiär för den stora bedriften "inbakade flätor" på min lilla gullehumla :) 
Fantastiskt bra frisyr när man äntligen fått lov att tvätta håret på henne och man är trött på att hon har snor i håret hela tiden :-/
Frukostmys framför Timmy Lamm med nyponsoppa i favoritfåtöljen :)

Efter bad och fix så körde jag Stella till farmor och farfar och hon tvekade inte en sekund till att spendera dagen med dom. Antar att hon är minst lika trött på min röst som jag själv är vid det här laget. (Tvåårstrots i kombination med sömnlöshet, långa inomhusdagar och feberhumör är ingen höjdare...)

Sen åkte jag hem och vilade en liten stund. Skulle precis till att somna när det plingade på dörren. Det var mäklaren. 
I en timma gick vi runt i och utanför huset och garaget och domen lyder att vi varit duktiga och nu är huset uppvärderat litegrann :)

Efter ytterligare lite vila ringde Malin och ville luncha med mig och jag var inte svår. Vi åkte till "Stationshuset" och lunchade på varsin smarrig hälsotallrik med torskrygg och svartris :) 


Och sen blev det efterrätt och jag passade på att väga upp mitt val av "färska bär" med att utföra lite chokladbolls-syndning ;)

Sen gick vi till en supermysig leksaksaffär som ligger bredvid fiket. Jag älskar att köpa presenter i den butiken så jg passade på att köpa såväl påskpresenter som nyfödingpresenter till ett par vänner som nyligen fått tillökning samt en bilåkarpresent till Stella så hon ska tycka att det känns ok att åka till hemstaden trots 6 timmar bilfärd enkel resa :-/

Sen köpte jag med mig en redig bit morotskaka från caféet och åkte hem till svärisarna. Där möttes jag av denna söta syn:
(Jag smygfotade innan hon såg att jag kommit dit)

Det hade gått bra och imorgon ska Stella få vara där en stund också eftersom hon inte får gå till dagis än samt att jag måste jobba och Anders har ett viktigt möte. Hon längtar redan :)

När vi sen kom hem var vi båda trötta och när Stella sa "Stella tött" var jag ganska snabb med att lägga henne. Hon ville höra en "liten saga" (kort bok) så det fick hon, men sen somnade hon ganska bums :)

Jag har fixat disk, tvätt etc och nu ligger jag raklång i soffan och funderar på hur lång tid han varit borta totalt... Jag ligger och väntar på att klockan ska bli elva... På att det ska bli torsdag kväll på riktigt... Januari till april är lång tid att vara själv med tvååring dygnet runt på veckorna... Väntar påå att min älskling äntligen kommer hem en gång för alla!

Gokväll allihopa! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback