Nu var det länge sen sist

Ja det är hög tid att blogga fram en liten uppdatering. Sorry för väntetiden alla fina läsare :)

Ja du, vad har hänt sen sist... Massor!
Jag jobbar ju 50% nu och det funkar ganska bra. Det känns att det är en bit kvar men jag är åtminstone på väg, och det känns bra! :)

Med träningen går det sådär. Springer och promenerar, men i övrigt är det tamt på den fronten. Får ta tag i det snart igen för jag saknar den där nytränade känslan. Den jag en gång i tiden var beroende av. Men jag saknar inte ALLS skuldkänslorna när jag inte hinner träna, tvätta, diska, whatever... Så ska jag vara ärlig så mår jag faktiskt bättre nu :)
I långa loppet vet jag att jag mår bra av träningen, så jag kommer tillbaka till den snart igen. Tills dess nöjer jag mig med promenader, joggning och lyft med liten kaffekopp på jobbet ;)

Jag Scrappar mest vare dag nu :)
Jag känner verkligen att jag ger mig själv lite kvalitetstid på kvällar och "lediga" dagar genom att sätta mig någon timma vid mitt skrivbord i pysselrummet. Jag stortrivs!
Jag gick ju som bekant vidare i en stor europeisk scraptävling, så nu är bidrag 2 inne och dess röster väntar på att räknas. Sista röstningstid var 20:00 ikväll så nu är det bara att hålla tummarna :)

I helgen som var kom mina föräldrar och hälsade på. De fick vara med och hämta Stella på dagis, vi grillade hemmagjord korv som de hade med, åt grönsaker, tog hand om våra växter, jag och mamma lagade mat, pappa och Anders högg ved och Stella fick väääääldigt mycket uppmärksamhet kan jag lova ;)
Det var faktiskt väldigt, väldigt trevligt att ha dem här hela helgen och jag önskar så mycket att vi kunde ses oftare.
Kan inte någon bara snörpa åt det här landet på mitten?!
Seriöst, det är inte som om mitten på mitten av Sverige är det roligaste i världen ändå... ;)

Apropå Stella så är hon numera en riktig liten pratmaskin!
Hon är nu 18 månader och blev förra veckan okej:ad på BVC-kontrollen. 81cm lång och 10600gram tung.
Hon klarade testerna som var att
1. Rita med krita (fram och tillbaka på papper)
2. Bygga med klossar och riva tornet och göra om igen
3. Peka ut näsa, mun, ögon, öra och mage på en docka. Stella fortsatte med att peka ut dockans fot, rumpa, hår, hand och fortsatte sen med sin egen och min näsa osv :)
4. Säga åtta ord

Stella pratar som sagt en hel del nu. Hon säger saker så man förstår, saker som bara jag och Anders förstår, och saker som ingen förstår. Varje dag är spännande :)
Hon säger nu detta:
Bajabajabaja = aja baja
Tidda = titta
Tappa = tappa
Mamma = mamma
Pappa = pappa
Nonno = nonno/morfar
Nonna = nonna/mormor
Oj! = oj
Näe = nej
Yaaaa! = ja
Minaaa = min
botta = borta/slut
Lelle = välling
Acka = jacka
Tata = tack
Ba = bajs
Kssssss = kiss
"Pruttljud" = bajs
Vovve = vovve/hund
NOM!!! = mums
Etta = Stella

Så, det var en liten uppdatering för nu. Hoppas jag skriver snart igen, för det är skönt att skriva och kul! Och så är det kul att läsa gammalt också :)

Kram och gonatt alla fina!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback