Mys och fönsterputs!

Idag har jag jobbat långdag. Långdragen, envis och lite tröttsam var arbetsdagen men jag tog mig igenom den och tillslut åkte jag hem i höstsolen. Solglasögon minsann :) energi!

Väl hemma fixade jag middag. Kyckling tikka-masala, jasminris och kokta grönsaker. Det var mumsigt och lite kryddigt. Stella åt två portioner och sen 2dl kokta ärtor och morötter :) älskar när hon äter bra och gärna. Jag blir liksom lugn på nåt sätt... Aja ;)

Jag har putsat fönster också! Med en maskin till och med ;)
Vi fick prova svärisarnas maskin och jag kan lugnt säga att vi kommer att köpa en sån själva :) typ imorgon.
Jag brukar avsky att putsa fönster men detta... Haha! Det känns nästan som fusk ;)
Förstår nu hur man kände när man gick från sopkvast och skyffel till dammsugare :) 
(Klart det funkar på gammalt hederligt sätt också men detta går så mycket snabbare, enklare, och man slipper ränder)
Jag är såld!

Nu sover Stella i min famn. 


Jag ska upp och lägga henne i sin säng, men först ska jag mysa med henne lite till. Igår blev vi påminda om hur skört livet är, och vilket fantastiskt mirakel alla barn är.
Mina tankar är hos våra vänner, och det enda jag kan göra är att minnas att vara tacksam för mitt egna lilla mirakel. Något jag är varje dag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback