Långkok och vardagslyx

Å så var det måndag igen.
Jag var galet trögstartad imorse. Kan bero mycket på den mardröm jag hade inatt. Drömde om en bomb, om art jg förlorade mina vänner och att jag hade glömt ge mamma Stellas snuttis (snuttefilt) när mamma skulle vara barnvakt. Dålig uppkopling, 10% batteri kvar på mobilen ocj ingen kunde hämta mig från utestället med bomben... Låter kanske inte så farligt (?) men det var riktigt, riktigt hemskt.
Jag vaknade av att Anders frågade mig om jag var ok. Jag skakade i hela kroppen, frös och grät. 
Då är man glad att man sover bredvid sin trygga man.

Hur som helst så var det nog en bidragande faktor till varför jag vart sjukt trög imorse. Svullna ögon och noll ork. Var inte på jobbet fören tio. Iförd glasögon vilket inte är så ofta...
Hade inte haft det med kort hår än, men jag tänker att det funkar ok. Vad tycker du?

 Ser det för "damigt" ut? Ärligt!

Måste berätta om igårkväll!
Inget helt otroligt så, men jag blev väldigt glad! Anders överraskade nämligen med att köpa italienska delikatesser från en lyxig saluhall här, och dukade upp dem tillsammans med varsitt glas vin som vi avnjöt när Stella somnat.
Sånt är vardagslyx! Sånt är romantiskt :)

Anders tyckte att även jag lyckades åstadkomma vardagslyx och romantik igår (jag vet, vardagslyx på helgen) när jag gjorde brunch till oss efter att Stella delat ut en sällsynt sovmorgon.


Jag trollade ihop lite av varje.
Stekt ägg
Vita bönor i tomatsås (bra kvalité)
Bacon
Kokospannkakor
Rostat bröd och smör
"Superbärsmoothie"
Kaffe

Det uppskattades av Stella också :)

På väg hem från jobbet idag hämtade jag Stella och efter en hastig middag (micrade rester från helgen - tacoköttfärs och potatisgratäng minsann) så satte jag på ett långkok. Ett styck fläsklägg kokade jag ihop med diverse kryddor och grönsaker.

Nu, 2,5h senare är den klar och tillåt mig att skryta - den blev kalas!
Nu har jag linser i blöt som jag ska göra soppa av imorgon och använda buljongen som blev idag. Till det bakar jag grovt bröd. Det blir middagen imorgon.
Hoppas det blir bra :)

En bra sak med långkok är onekligen att det sköter sig självt.
Under tiden har jag kunnat njuta av att umgås med min fina dotter. Hon är verkligen rolig nu :)
Vi målade lite nu på kvällen och jag bad henne måla en teckning till nonno och nonna (morfar och mormor på italienska) varpå hon nickade och upprepade "nonna", "nonno" och ritade. Hon förstår mer än man tror nu, det märks mer och mer för varje dag, och det är fantastiskt kul.


Nu ska jag fixa limpan som ska in i ugnen. Den ska gräddas i en och en halv timma vilket är helt värdelöst en vardagkväll... men så var det ju det där med vardagslyx... Vad gör man inte liksom ;)

Kram och trevlig kväll på er!

Kommentarer
Postat av: Maria

Ärligt, jag tyckte du såg tuff ut med glasögonen och håret! Me like!!

Svar: Åh, tack söta :) då kanske jag vågar använda dem trots helt annorlunda hår från när jag köpte dem :) pussar!!!/hönan
Nadja

2013-09-16 @ 22:50:07
URL: http://konttaskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback