Knappast lat, men vald, ledig fredag

Ja, som rubriken lyder så förstår ni att det är inte jobb för mig idag, men ändå så finns en hel del på schemat. Men nästan bara roliga saker så jag klagar inte :)


Jag har precis intagit en cafféLatte och två rostmackor med extremt mycket mortadella på, i soffan framför Nyhetsmorgon. Dock har jag surfat på mobilen så mycket att jag inte har en aning om vad som hänt i världen trots att jag suttit här en stund.
Jag väljer själv!
Precis som när jag stänger av radion i bilen en stund, för varför härda ut under dålig låt eller reklampaus?
Jag väljer själv.

Jag och min älskade mamma hade ett snack när dom var här i helgen, då vi pratade om vikten att välja själv, se till vad man själv vill, kontra vad som står i den osynliga regelboken som jag och så många andra småbarnsmammor högt upp på karriärsstegen lever efter. Man måste tänka efter - det är man skyldig sig själv.
Lättare sagt än gjort, men man kan ju försöka... Åtminstone genom att börja med sånna här småsaker...


Nu babblar jag loss här, haha!

Om fem minuter kommer resultatet om jag är vidare i European scrap battle tournament eller inte. Jag hoppas, såklart, men jag tror inte. Min motståndare hade ett fantastiskt kort och många andra med henne. Men det är klart att det skulle vara kul att få komma till omgång tre! :) vi får se!


Jag har möte i centrum klockan 11 och klockan tre börjar svärfamiljen (och mina två hjärtan) droppa in här hemma. Det nalkas födelsedagskalas för svärfar som fyller pensionär. 
Han ska få en ... Haha, nädu! ;)


Nu är det två minuter kvar tills resultatet publiceras. Håll tummarna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback