Glöm inte att rösta idag

Hejsan!

En vänlig men bestämd påminnelse.

Glöm inte att rösta i kyrkovalet idag. Rösta på nåt annat än SD menar jag alltså då.

Om du är medlem i svenska kyrkan och över 16 år behöver du bara ta med dig leg och gå och rösta. Spelar ingen roll om du råkat slänga dina röstkort om du går till "din församling". Dvs den du är bokförd i.

Jag är inte troende men idag önskar att jag var medlem i svenska kyrkan så jag kunde vara med och göra skillnad. Markera. Visa.
Tar SD makten över kyrkan tror jag knappast att svenska kyrkan får en ljus framtid. Och självklart vill vi ju ha kvar den svenska, öppna kyrkan som välkomnar alla!
Vilka tror ni går på gudstjänsterna, ställer upp för de utsatta och jobbar med välgörenhet i kyrkans namn osv? Tror du det är medlemmarna i SD? Knappast va...? Känn dig fri att motbevisa mig.

Om du är medlem, om du kan göra skillnad - gör det.

Det är en liten ansträngning med tanke på hur bra gärning det är.

Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback