Fruhippa och helgmys!

Först var det långt kvar till helgen och sen, vips! så är den över.

I fredags hängde jag med MAXTEN och hämtade Stella tidigt från dagis. Det var en jätteglad liten tjej som hängde med mig hem och vidare hem till MAXTEN för lite tid med våra favoriter <3
Vi gick som vanligt genom skogen :)

(Parentes här.
Jag har skrivit till blogg.se och frågat varför alla mina bilder "skärs av" på högersidan, men har ännu inte fått svar. Ledsen för att det är så men vi får stå ut med det ett tag.)

Igår, lördag, var det äntligen dags för något som jag länge sett fram emot och taggar för, nämligen VEs Fruhippa!
Japp! Hon gifte sig för fem år sen men då umgicks inte vi. Nu när vi har ett underbart tjejgäng ville vi ju såklart fira henne och dessutom passa på att ha lite kvalitetstid. Så vi ordnade några brev till henne som fick henne att infinna sig på rätt plats i rätt tid och sen tog vi med henne in till stan. Till ett designer-hotell här i Sthlm! (VE är en obotlig designer-nörd;))
Där åt vi VEs favoritmål - frukost! 

Och sen (ja, 1,5h senare) drog vi vidare upp till tio floor. Sthlm city Selma SPA!
Där bjöd vi vår brud... Eller jg menar såklart fru på en relax-dag med en hel del mys. detta t ex:
utomhus pool på taket med utsikt över Sthlm city, 
solbäddar, 
mogonrock, 
handduk,
tofflor,
Duschprodukter,
bastu,
"egengjord" hårinpackning"
Vilofotöljer (typ massagefåtöljer men med våg-gung)
Obegränsad utprovning av Arne Jacobsen fåtöljer ;)
Vattenbar
Frukt
Te-stund
Djungelvrål
Annat smågodis


Det var lyxigt, skönt, och framför allt härligt att bara umgås en stund.

Sen tog vi en promenad med olika stationer för brud-frun.
Bland annat fick hon svara på "frågor som alla fruar bör kunna svaret på" och hon var faktiskt riktigt vass!
Vi gick också in i några mysiga affärer osv.

Efter 2,5h kom vi fram till vår restaurang som bruden till ära var en italiensk restaurang. Vad är bättre än pasta till någon som älskar kolhydrater?!
De hade fantastiska råvaror och vi klämde varsin pizza, en flaska rött och kaffe. Riktigt gott! 


Och efteråt gjorde det sig helt rätt med en promenad igen.

Efter en stund landade vi in på T.G.I Fridays och beställde in varsin "efterrätt". Jag tog en fantastisk glassdrink som jag sedan bytte med HL mot hennes ännu mer fantastiska Oreo-drink!





ja hörni, nu jäklar var tjejerna på stan!
Och fy vad skönt att ha barnvakt och inte behöva bry sig om tid osv!!!
Klockan nio var vi redo för hemgång, haha!
Klockan tio var jag med hjälp av tunnelbana, buss och fantastiska JAXTEN hemma.

Vilka underbara vänner det finns. Jag är SÅ glad att jag har er alla <3

Imorse vaknade jag utvilad och med ett leende på läpparna som satt kvar från gårdagen (menar inte smink nu alltså) och tog mig utan problem upp med Stella klockan sju.

Efter en stund kom Anders upp och sen runt tio var hela halva släkten här ;)
Svärisarna och svägis med familj vill säga :)

Vi myste hela dagen och jag fick chans att ha minisnuttan sovande på mig medan Stella sov middag. Man får ju passa på!


Sen när alla åkt hem så gick vi ut på promenad, Anders, Stella och jag. 


Fantastiskt skönt att gå runt i den soliga men friska höstluften
Och vi hann i stort sett precis in innan ovädret kom. En ordentlig stormby drog förbi och ruskade om ordentligt. Det haglade is-ärtor och regnade ordentligt!

Vi stod vid fönstret alla tre och tittade ut. Stella sa gång på gång "oj" "OJ" :)


Nu har vi precis ätit selleri och kycklingvingar med chilisås. Nu är det kvällen och kudde som gäller. Imorgon är det jobb och jag hoppas på att inte vara trött som en zombie när klockan ringer... Försöka kan man ju alltid iaf ;)

Kram och gonatt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Goa Nadja.
Jag blir alltid så fantastiskt glad av att läsa din blogg. Den innehåller så mycket liv och kärlek. Vänskap och helt vanliga vardagar. Tack för att du delar och inspirerar. Å vad mysigt för VE.

Ha en fin måndag tjejen. Kram från Lina

Svar: Tack fina du, det värmer att du skriver så fina ord :)
Visst är det skönt att bli inspirerad och uppdaterad av varandras bloggar :) det håller jag med dig om :) stor kram <3
Nadja

2013-09-23 @ 12:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback