Födelsedagskalas och lördagsmorgon

Igår hade vi som sagt födelsedagsfirande här hemma!
Svärfar firades med tretätters, öl, vin, kaffe och tårta. Och en present!
Jag lagade fyllda tomater med vitlök och bacon till förrätt. Till det drack vi opigårds.
Till varmrätt blev det potatisgratäng, grillad baconinlindad halloumi, grillad marinerad francyska, grillad majs, och en sallad på isberg, västeråsgurka, blåbär, goijibär, pumpakärnor och olivolja. Till detta drack vi en Masi.
Till efterrätt gjorde Svägis en jättegod vit chokladpannacotta, och efter ett avbrott för välling och nattning bjöds det på Svägis hemmagjorda tårta med lemon-curd-grädde, grädde, blåbär och sockerkaka. Mums!

Som present fick svärfar en Nespressomaskin med mjölkskummare och flera rör med kaffekapslar i olika smaker.  
Jag gjorde ett kort till!


Jag tror han blev glad :)
Det var en härlig kväll med många små och stora leenden! 
Tack fina svärfamilj!

Efter att disken var diskad var Anders redo att sova så han fick göra det helt enkelt.
Själv satt jag kvar uppe och kollade på någon halvblåst reallity-serie på MTV, åt godis, lite rostad majs och målade naglarna i mitt nya denim-lack. 
Jeansnaglar :)

Jag gick och la mig för sent och blev väckt för tidigt av en morgonpigg Stella som tyckte att 06:15 var en bra tid. Men jag kan ju egentligen inte klaga. För efter en vällingmysstund så har hon mest pysslat bland sina saker, gått runt och busat lite oskyldigt (gömt sig bakom gardinerna t ex) och berättat många väldigt viktiga saker för mig :)
Själv har jag tänt mitt YankeCandle som vi fick av JeSus och tagit mig en go kopp kaffelatte.


Nu väckte jag Anders med en latte också så hand dag också får börja bra. 


En helt oplanerad lördag ligger framför oss.

Så härligt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback